دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه کوبانو چیست

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند
2220بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

قهوه کوبانو چیست

قهوه کوبانو از کوبا نشئات گرفته است و مانند سایر انواع قهوه‌های تولید شده در کشورهای مختلف آمریکای لاتین که هرکدام روش تهیه مختص به خود را دارند، قهوه کوبانو نیز روش دمی مختص به کوبا است. این نوع قهوه که به اسپرسو کوبایی نیز شهرت دارد، به دلیل طعم و مزه خاص خود در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. قهوه کوبانو را بیشتر در شهرهایی که جمعیت زیادی از مردم کوبا را در خود جای داده‌اند، می‌توان یافت مانند شهر میامی فلوریدا و ...

شما میتوانید برای خرید قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید

 

کوبانو چیست

 

تاریخچه گسترش قهوه کوبانو

همانند بسیاری ازانواع قهوه‌های پرطرفدار دنیا، قهوه کوبانو نیز روند گسترش خاصی را طی کرده است تا امروزه به یکی از قهوه‌های پرطرفدار تبدیل شود. در سال 1959 و پس از انقلاب کوبا جمعیت بسیاری از شهروندان کوبا به ایالات متحده مهاجرت کردند و میامی فلوریدا میزبان تعداد بسیاری از شهروندان کوبا شد.

از این طریق بود که قهوه کوبانو راه خود را به کشورهای دیگر باز کرد و به یکی از قهوه‌های موردعلاقه بسیاری از مردم دنیا تبدیل شد. مردم کوبا قهوه کوبانو را بخشی از فرهنگ خود می‌دانند.

 

میزان آسیاب قهوه کوبانو

قهوه کوبانو از قهوه بسیار ریز و آسیاب شده تهیه می‌شود که مردم کوبا این قهوه را به همراه مقدار زیادی قند تهیه و سرو می‌نمایند.

 

ترکیبات قهوه کوبانو

قهوه کوبانو از گونه‌های مختلف قهوه عربیکا تهیه می‌شود و دارای طعم و مزه‌ی قوی است به همین خاطر است که در تهیه این قهوه از شکر برای ملایم کردن آن استفاده می‌شود.

 

مواد لازم جهت تهیه قهوه کوبانو:

  • قهوه کوبانو
  •  شکر دانه‌ریز
  •  آب
  •  شیر بخارپز(اختیاری)

 

طرز تهیه کافه کوبانو یا قهوه کوبایی

برای تهیه قهوه کوبانو از دستگاه اسپرسوساز ایتالیایی یا موکاپات استفاده می‌شود. طرز تهیه آن به این‌گونه است که ابتدا قسمت پایین اسپرسوساز را باز کرده و کاسه توری آن‌را جدا کنید. قسمت پایین دستگاه را از آب سرد تا زیر پیچ و مهره آن پر کرده سپس پودر قهوه را در قسمت مشخص اسپرسوساز ریخته و آن‌را مقداری فشرده کرده و سطح آن‌را صاف و یکدست نمایید. قسمت‌های مختلف اسپرسوساز را به هم متصل کرده و دستگاه را روی حرارت کم تا متوسط بگذارید

  • به مدت 5 دقسقه صبر کنید تا صدای جوشیدن به گوش برسد. در این هنگام شعله را خاموش نمایید
  • یک قاشق چای‌خوری شکر را در فنجان ریخته و مقداری قهوه را به آن اضافه کنید سپس این دو را با شدت هم زده تا مخلوطی کرمی به‌دست بیاید
  • پس از دم کشیدن قهوه، بقیه‌ی قهوه را به فنجان قهوه اضافه کنید
  • قهوه شما آماده سرو می‌باشد
  • بهتر است در تهیه قهوه کوبانو از شکر قهوه‌ای استفاده کنید
  • همچنین بهتر است از روست تیره قهوه برای تهیه قهوه کوبانو استفاده شود تا طعم واقعی قهوه به‌دست آید

 

طرز تهیه قهوه کوبانو

 

تهیه قهوه کوبانو با شیر

این نوع قهوه همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از قهوه با شیر است.

سرو قهوه کوبایی با شیر همراه با نان تست یا کراکر کوبایی، یک وعده صبحانه معمولی کوبایی را تشکیل می‌دهد.

برای سرو این نوع قهوه از هر نوع شیری می‌توانید استفاده کنید.

در تهیه کافه کوبانو با شیر، شیر را در یک قابلمه داغ کنید سپس آن‌را در یک لیوان ریخته و به مقدار دلخواه کافه کوبانو را به لیوان اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید. قهوه‌ی شما آماده است می‌توانید آن‌را میل نمایید.

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

قهوه ترک چیست

قهوه فوری چیست

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2249 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3528 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟