دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت
1552بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

نسبت ایده‌آل عربیکا به روبوستا در قهوه های ترکیبی چه‌قدر است؟ با وجودی که امروزه قهوه عربیکا تداعی‌گر بهترین کیفیت است، اسپرسوی سنتی ایتالیایی با ترکیب قهوه عربیکا و کمی قهوه روبوستا شکل گرفته است. قهوه مانند سایر مواد خوراکی و نوشیدنی، کاملا به سلیقه‌ی هر فرد وابسته است و بسته مراحل متفاوت تولید و فرآوری آن، طعم قهوه موضوعی بسیار ظریف است. برای انتخاب بهترین ترکیب مناسب با ذائقه‌ی خودتان در ادامه‌ی مطلب همراه خوش‌کلا باشید.

 

مقایسه قهوه عربیکا و روبوستا

گیاه قهوه به طور کلی چهار نژاد اصلی به نام های عربیکا، روبوستا، لیبریکا و اکسلسا دارد. این نژادهای مختلف از لحاظ نوع گیاه، میوه و دانه با یک‌دیگر متفاوت‌اند. با گذشت سال‌ها، این نژادهای مختلف به دو گونه‌ی اصلی عربیکا و روبوستا کاهش پیدا کرده‌اند. در ادامه به مقایسه‌ی این دو نژاد اصلی می‌پردازیم.

 

برای خرید قهوه وارد سایت  خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

مقایسه قهوه عربیکا و روبوستا

 

ویژگی و خصوصیات قهوه عربیکا چیست؟

ارتفاع ایده‌آل برای رشد قهوه عربیکا بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متری از سطح از دریاست. از نظر میزان حجم کشت، برزیل بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قهوه عربیکا است. دانه قهوه عربیکا بیضی شکل است و در وسط آن خطی منحنی وجود دارد. گیاه قهوه عربیکا درختی به بلندای ۵ تا ۷ متر و برگ‌های این گیاه باریک و سوزنی است. قهوه عربیکا ۷۰٪ از تولید قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. عربیکا نسبت به روبوستا چربی کم‌تری دارد و در نتیجه غلظت نوشیدنی آن کم‌تر از روبوستا است. قهوه عربیکا نسبت به روبوستا عطراگین‌تر است و طعم آن ترش و شیرین آن از روبوستا ملایم‌تر است.

 

ویژگی و خصوصیت قهوه روبوستا چیست؟

ارتفاع مناسب کشت قهوه روبوستا چیزی بین ۱۰۰ تا ۹۰۰ متری از سطح دریا است و کشور برزیل از نظر میزان کشت، اولین تولیدکننده‌ی قهوه روبوستا است. دانه قهوه روبوستا دایره‌ای شکل است و خط وسط آن صاف است. گیاه قهوه روبوستا بوته‌ای ۳ تا ۵ متری با برگ‌های پهن است. قهوه روبوستا ۳۰٪ از تولید قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. دانه قهوه روبوستا تقریبا دو برابر بیش‌تر از عربیکا کافئین دارد و چربی بیش‌تر آن باعث می‌شود نوشیدنی غلیظ‌تری تولید کند. قهوه روبوستا نسبت به عربیکا عطر کم‌تری دارد و طعم آن تلخ‌تر است. کرمای روبوستا نسبت به عربیکا بیش‌تر است اما برای اجرای طرح‌ها و الگوهای لاته آرت چندان ایده‌آل نیست.

 

برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا وارد سایت  خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

خواص قهوه عربیکا و روبوستا

خواص قهوه عربیکا و روبوستا تفاوت قابل توجهی با یک‌دیگر ندارند. از خواص نوشیدن قهوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قهوه دارای کافئین است. ماده‌ی محرکی که با اثرگذاری بر ناقل‌های عصبی مغز سطح انرژی را افزایش و احساس خستگی را کاهش می‌دهد.

مصرف منظم قهوه می‌تواند در طولانی مدت با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط باشد.

نتیجه‌ی برخی تحقیقات حاکی بر آن است که نوشیدن قهوه می‌تواند در برابر بیماری آلزایمر، زوال عقل و پارکینسون از ما محافظت کند.

قهوه می‌تواند در کنار سبک زندگی سالم به کنترل وزن کمک کند با کاهش میزان چربی بدن مرتبط باشد. هم‌چنین نتایج یک مطالعه نشان داده افرادی که قهوه می‌نوشند نسبت به دیگران از نظر فیزیکی فعال‌تر هستند.

چندین مطالعه نشان داده که قهوه می‌تواند با کاهش خطر افسردگی و حتی کاهش خطر مرگ ناشی از خودکشی در ارتباط باشد.

نوشیدن قهوه می‌تواند با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبد همراه با سایر بیماری‌ها مانند زخم و سرطان کبد مرتبط باشد.

قهوه می‌تواند عمل‌کرد بدنی و استقامت را در صورت نوشیدن پیش از ورزش بهبود بخشد. با این حال، برخی مطالعات نتایج متفاوتی را نشان می‌دهند.

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که محققان به دلیل فواید سلامتی فراوان آن از جمله افزایش سطح انرژی، کمک به کنترل وزن، افزایش عمل‌کرد ورزشی و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن تحقیقات گشسترده‌ای پیرامون آن به عمل آورده‌اند.

به یاد داشته باشید برخی افراد مانند زنان باردار یا شیرده، کودکان و نوجوانان و اشخاصی با شرایط سلامتی خاص، ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف قهوه داشته باشند.

با این وجود، نوشیدن قهوه در حد اعتدال، یعنی حدود ۳ تا ۴ فنجان ۲۵۰ میلی‌لیتری در روز، با فواید سلامتی فراوانی همراه است و به طور کلی برای بیش‌تر بزرگ‌سالان بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین ترکیب عربیکا و روبوستا چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، نژادهای عربیکا و روبوستا هرکدام ویژگی‌های طعمی و حسی گوناگونی دارند و با ترکیب این دو با یک‌دیگر، می‌توان از بهترین ویژگی‌های هریک در یک نوشیدنی دل‌چسب استفاده کرد.

 

درصد ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

اگر در نوشیدن قهوه به دنبال بیش‌ترین مقدار کافئین هستید، قهوه‌هایی با تناسب روبوستای غالب را انتخاب کنید. به عنوان مثال قهوه‌های ۱۰۰ تا ۷۰٪ روبوستا برای شما مناسب است. اما توجه داشته باشید این ترکیب‌ها هم‌چنین دارای بیش‌ترین میزان تلخی هستند.

اگر به دنبال کافئین بالا و هم‌چنین قهوه‌ای با عطر و طعم بهتر می‌خواهید، می‌توانید به دنبال قهوه‌ای ترکیبی با تناسب ۵۰ تا ۶۰ درصد عربیکا بگردید.

اگر به دنبال یک نوشیدنی متعادل هستید که در کنار مقدار کافئین مناسب، از عطر و طعم خوبی هم برخوردار باشد، احتمالا ترکیب‌های ۷۰ درصد عربیکا برای شما مناسب است. این مدل قهوه پرطرف‌دارترین تناسب برای ذائقه‌ی مردمان ایران است.

اگر کیفیت عطر و طعم قهوه برای شما در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد، قهوه‌هایی با تناسب ۸۰ تا ۱۰۰ درصد عربیکا می‌توانند پاسخ‌گوی نیاز شما باشند.

توجه داشته باشید هرچه مقدار روبوستا در ترکیب قهوه بیش‌تر باشد، میزان تلخی و کافئین آن افزایش پیدا می‌کند و هرچه عربیکای بیش‌تری داشته باشد، کافئین آن کم‌تر شده . طعم‌اش ملایم‌تر و به ترشی می‌گراید. در نهایت هر شخص می‌بایست با امتحان و مقایسه‌ی ترکیب‌های متفاوت، بهترین قهوه را متناسب با ذائقه‌ی خود پیدا کند.

 

خرید قهوه روبوستا و عربیکا از فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا

همان‌طور که اشاره شد، قهوه عربیکا و قهوه روبوستا از زوایای مختلفی با یک‌دیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند و با ترکیب این دو به نسبت‌های متفاوت، می‌توان به نوشیدنی‌هایی با طعم و عطر و بافت متفاوت دست پیدا کرد. شما می‌توانید انواع مختلف قهوه عربیکا و روبوستا و هم‌چنین ترکیب این‌دو در تناسب‌های مختلف را که توسط بهترین روستری‌های ایران تولید شده است، به صورت مستقیم از فروشگاه آنلاین خوش‌ کالا تهیه نموده و در هر کجای کشور دریافت نمایید. در صورت تمایل می‌توانید جهت مشاوره و یا خرید از راهنمای کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3482 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3876 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟