دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین نوع قهوه برای بی خوابی

۱۳۹۹ دوشنبه ۱۴ مهر
7142بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

بهترین نوع قهوه برای بی خوابی با توجه به فاکتورهای تعیین کننده‌ی میزان کافئین در قهوه انتخاب می‌شود. ممکن است برای همه ما این سوال به وجود آمده باشد که آیا با نوشیدن قهوه می‌توان بر حس خستگی و خواب‌آلودگی خود غلبه کنیم؟

شاید این جمله‌ها را بارها از دوستان خود شنیده باشید:

«من فردا صبح امتحان دارم ،‌باید تا صبح قهوه بنوشم.»

«من تا صبح‌ها قهوه ننوشم موتورم روشن نمی‌شه و نمی‌تونم کار کنم.»

اما مهم است که بدانیم این جملات تا چه میزانی درست‌اند و این‌که آیا تمام قهوه‌ها به یک میزان محرک دارند و باعث شادابی می‌شوند؟ آیا نوشیدن یک فنجان قهوه در شب باعث ایجاد بی خوابی می‌شود و یا حس آرامش را در فرد ایجاد می‌کند؟

در این مقاله قصد داریم تا به تمام این سوالات پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 قهوه برای بی خوابی

 

 

میزان کافئین موجود در قهوه یکی از دلایل بی‌خوابی است

در ابتدا باید بگوییم که قهوه‌ها از هر نوعی که باشند و با هر شیوه دم‌آوری که تهیه شده باشند، از قهوه‌ی دمی گرفته تا قهوه اسپرسو، حتی نوع قهوه بدون کافئین دارای مقداری کافئین هستند. پس میزان کافئین موجود در قهوه نکته‌ی بسیار مهمی در این موضوع است. مرکز تحقیقات و آموزش پزشکی مایو در یک تحقیق به بررسی در مورد میزان کافئین موجود در انواع قهوه پرداخته است و بر اساس تحقیقات این مجموعه، مشخص شد که میزان کافئین موجود در یک فنجان ۲۳۶ میلی‌لیتری از قهوه دمی، چیزی در حدود ۹۵ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین موجود است. برای پاسخ به این سوال که آیا قهوه محرک است، توجه به این نکته الزامی‌ست که آستانه‌ی تحمل هر فرد نسبت به کافئین متفاوت است و این موضوع ارتباط مستقیمی با بدن هرفرد دارد. این آستانه‌ی تحمل بیش‌تر از ژنتیک هر فرد نشات می‌گیرد اما از تاثیر عادات غذایی بر آن نباید غافل شد. اگر بیش از اندازه کافئین مصرف کنید باید در انتظار تاثیرات کوتاه مدت و دراز مدت در بدن خود باشید. همچنین افراد با جثه‌ی کوچک و وزن کم، معمولا باید کافئین کم‌تری مصرف کنند زیرا بدن این اشخاص تحمل کم‌تری نسبت به کافئین دارد و اگر بیش از اندازه قهوه بنوشند باید در انتظار بی‌قراری‌ها و بی‌خوابی‌های بعد از مصرف آن نیز باشند.

کشورهایی که قهوه در آن‌ها جزو نوشیدنی‌های روتین هر روزه محسوب می‌شود، بیش‌تر به دنبال اندازه‌گیری میزان کافئین موجود در قهوه هستند این موضوع از تعدد مقاله‌هایی که به صورت مداوم در این کشورها در حال چاپ هستند کاملا مشخص است.

 

فاکتورهای تعیین کننده‌ی میزان کافئین در قهوه برای بی خوابی

 

بهترین قهوه برای بی خوابی

 

 

قهوه معمولا از ترکیب دانه‌های روبوستا و عربیکا تشکیل شده است و دانه‌های قهوه روبوستا میزان کافئین بالاتری نسبت به عربیکا دارند پس در ترکیب انواع قهوه اگر میزان روبوستا بیش‌تر باشد کافئین بیش‌تری نیز دارد. درجه‌ی رست قهوه هم در میزان کافئین آن بسیار تاثیرگذار است. این باور غلط افراد است که هرچه میزان رست قهوه بیش‌تر باشد و یا اینکه هرچه قهوه‌ی آن‌ها تلخ‌تر باشد میزان کافئین موجود در آن بیش‌تر است. در واقعیت هرچه درجه‌ی رست قهوه بیشتر شود، شاید باعث تیره‌تر شدن قهوه گردد، اما در میزان کافئین موجود در آن تاثیر نخواهد داشت. برای از بین بردن کافئین قهوه، به دمایی در حدود ۳۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد احتیاج است؛ در حالی که حداکثر دمای دانه‌های قهوه در زمان رست به ۲۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

سومین نکته که تاثیر زیادی در میزان کافئین انواع قهوه دارد، میزان آسیاب آن است. هرچه دانه‌های قهوه ریزتر شده باشد، قهوه‌ها تماس بیش‌تری با آب پیدا کرده و در نتیجه کافئین بیش‌تری آزاد می‌کنند. بنابراین، هرچه دانه‌های قهوه ریزتر و حتی پودری‌تر باشند، کافئین بیش‌تری دارند. آخرین نکته برای سنجش میزان کافئین موجود در قهوه این است که هرچه مدت زمان تماس قهوه با آب بیش‌تر باشد، میزان کافئین استخراج شده نیز بیش‌تر است. با توجه به نکاتی که اشاره شد، می‌توان نتیجه گرفت که قهوه ترک، به دلیل بالا بودن زمان تماس قهوه با آب با توجه به این نکته که پودر قهوه تا آخرین لحظه در آب موجود در فنجان باقی می‌ماند و همچنین بسیار ریز بودن میزان آسیاب دانه‌های قهوه دارای میزان کافئین بیش‌تری نسبت به انوع دیگر قهوه است.

 

برای خرید قهوه اسپرسو در فروشگاه قهوه خوش کالا ( https://khoshkala.com) به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

نسپرسو چیست

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

 

 

 

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز 472,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟