دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاوت قهوه فرانسه و اسپرسو

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر
6287بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

تفاوت قهوه فرانسه و اسپرسو هم چنین دیگر انواع قهوه از مسائلی است که شاید برای هرشخصی ایجاد سوال شود. اگر تا به حال به منوی کافی شاپ دقت کرده باشید قطعا اسامی مختلف قهوه را دیده اید. با اینکه تمام این نوشیدنی ها با پایه و اساس قهوه هستند اما در نوع آماده سازی ،عطر و طعم تفاوت هایی دارند.در این مقاله قصد داریم دو مدل از پرطرفدارترین نوشیدنی ها با پایه قهوه یعنی قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو را با هم مقایسه کنیم.

برای خرید آنلاین قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

تفاوت قهوه فرانسه و اسپرسو

 

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو(Espresso) قهوه اسپرسو یکی از انواع قهوه است که در دید نخست کم بودن مقدار آن در زمان سروخیلی به چشم می آید در واقع از جمله اصلی ترین تفاوت های این دو نوع قهوه در میزان حجم و غلظت آن هاست.از قهوه اسپرسو با نام قهوه غلیظ نیز یاد می شود که بصورت غلیظ عصاره گیری شده و در هنگام سرو با حجم کم نوشیده می شود.برای عصاره گیری آن، آب داغ را با فشار از بین دانه های قهوه عبور می دهند که این کار با استفاده از دستگاه هایی مثل قهوه ساز اسپرسوساز و یا دستگاه های قهوه چند کاره انجام می شود. عصاره گرفتن از دانه های قهوه حدود 30 دقیقه زمان می برد. بعد از آن ترکیب به دست آمده را که قهوه اسپرسو نام دارد را در فنجان های کوچک که با نام شات شناخته می شود سرو می کنند.یکی از دیگر تفاوت های قهوه فرانسه و اسپرسو در مدل سرو کردنشان است.

 

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه بر خلاف اسپرسو نوشیدنی رقیقی است که در ماگ و در حجم بیشتری نسبت به اسپرسو سرو میشود.

 

فرق قهوه فرانسه و اسپرسو در چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، قهوه اسپرسو غلیظ ترین نوع قهوه است و از تفاوت های این دو نوع نوشیدنی در میزان غلظت و حجم آن ها در زمان سرو است بطوری که قهوه فرانسه بسیار رقیق تر است و در حجم بالاتر در لیوان ها و ماگ های بزرگ سرو می شود. از دیگر تفاوت های این دو نوع نوشیدنی عطر و طعم آن هاست بطوری که قهوه اسپرسو همچنین دابل اسپرسو به دلیل غلظت بیشتر عطر بیشتر و طعم تلخ تری دارد هم چنین رنگ تیره تری هم دارد.علاوه بر این به دلیل غلظت و طعمی که اسپرسو دارد، انواع قهوه را با پایه اسپرسو تهیه می کنند.قهوه کاپوچینو ، لاته و قهوه آمریکانو از جمله انواع سرو قهوه هستند که از ترکیب یک الی دو شات اسپرسو با شیر یا آب تهیه می شود.

 

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

قهوه فرانسه چیست

قهوه آمریکانو چیست

قهوه کاپوچینو چیست

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2230 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3484 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3877 بیشتر
قهوه سبز تام کینز
قهوه سبز تام کینز 482,790 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟