دوره مجازی لاته آرت تخصصی

آمار مصرف قهوه در جهان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ فروردين
1041بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

با وجود شعبات بسیار زیاد استارباکس، تغییر برند برخی شعبات مک‌دونالد به مک‌کافی و کافه‌های زنجیره‌ای دانکین دوناتس، سخت است باور کنیم که کسی بیشتر از آمریکایی‌ها قهوه می‌نوشد. با این حال، بر اساس مصرف سرانه‌ی قهوه، ایالات متحده آمریکا یک مصرف‌کننده‌ی متوسط است. در حالی که قهوه‌نوشی در قرن پانزدهم از یمن سرچشمه گرفت، وقتی به از قهوه صحبت می‌کنیم بیش‌تر مواقع یک کافه در پاریس یا یک اسپرسو بار ایتالیایی اولین چیزی است که به فکرمان می‌رسد. اما هیچ یک از این کشورها از نظر سرانه‌ی مصرف قهوه در بین ده کشور برتر قرار نمی‌گیرند. در ادامه لیست پرمصرف‌ترین کشورهای جهان قرار دارد:

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

بیشترین مصرف کننده قهوه در جهان

 

بیشترین مصرف کننده قهوه در جهان

 

  • کانادا: سالانه ۶.۴۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

کانادا تنها کشور غیر اروپایی است در فهرست ده مصرف‌کننده‌ی برتر قهوه جهان قرار دارد. از شرق تا غرب، کانادایی‌ها عاشق قهوه هستند. اگرچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای محبوب در سراسر کشور رایج هستند، اما در هر شهر کانادا، اغلب تعدادی کافه‌ی مستقل نیز هست. قهوه در این در این کشور 37 میلیونی آن‌قدر محبوب است که انجمن قهوه کانادا آن را پرمصرف ترین نوشیدنی در میان بزرگ‌سالان این کشور می‌داند.

با وجود رواج کافی‌شاپ‌ها، بسیاری از کانادایی‌ها ترجیح می‌دهند قهوه خود را در خانه بنوشند. آب و هوای سرد و زمستان‌های طولانی به عنوان یک عامل محبوبیت اعلام شده که ساکنان را به سمت جذابیت این نوشیدنی گرم می‌کشاند.

 

 

  • لوکزامبورگ: سالانه ۶.۴۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

لوکزامبورگ ممکن است کشور کوچکی باشد، اما عشق آن به قهوه کم نیست. سرانه‌ی مصرف این کشور در جنوب غربی اروپا، به طور متوسط حدود ۶.۵ کیلوگرم در سال است. در پایتخت لوکزامبورگ، کافی‌شاپ‌های فراوانی وجود دارد که هم قهوه‌ی فیلتری خالص و هم نوشیدنی‌های بسیار خاص سرو می‌کنند.

 

  • بلژیک: سالانه ۶.۸ کیلوگرم به ازای هر نفر

هنگامی که به بلژیک فکر می‌کنید، تصور وافل و آبجو ممکن است در ذهن شما به رقص درآید، اما بلژیک در ترکیب وسواس ملی شکلات خود با قهوه سابقه‌ای طولانی دارد.

بلژیک به عنوان یک قدرت استعماری سابق در آفریقا، توانست تقاضای قهوه خود را با پرورش این گیاه در کنگو و رواندا تامین کند. امروزه با وجود کافی‌شاپ‌ها در هر شهر، به سرعت و راحتی می‌توان یک فنجان قهوه برای همراهی با وافل‌های معروف در سطح جهانی که پاسخ ملت این کشور به دونات است، تهیه کرد.

 

  • سوئیس: سالانه ۷.۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

مانند بسیاری از کشورهای این فهرست، قهوه در سوئیس یک فعالیت اجتماعی است. در این کشور اروپای مرکزی، نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو به طور ویژه محبوب هستند. «caffè crema»، نوعی اسپرسو شبیه آمریکایینو که گفته می‌شود از سوئیس نزدیک به مرز ایتالیا سرچشمه گرفته است. برخلاف بسیاری از همتایان اسکاندیناویایی خود، قهوه فیلتری در بین سوئیسی‌ها محبوبیت کم‌تری دارد.

برای سوئیسی‌هایی که به طور متوسط در روز سه فنجان قهوه می‌نوشند، قهوه می‌تواند یک سرگرمی گران قیمت باشد، زیرا یک فنجان قهوه در یک کافه می‌تواند تا 4.64 دلار آمریکا قیمت داشته باشد.

 

  • سوئد: سالانه ۸.۱ کیلوگرم به ازای هر نفر

در سوئد مفهومی به نام فیکا وجود دارد که به معنای نوشیدن قهوه است. با این مفهوم، به طور ضمنی وجود کوکی یا شیرینی هم در نظر گرفته می‌شود. موقعیت‌های مختلفی می‌توانند به عنوان «فیکا» شناخته شوند، چه استراحت در طول یک روز کاری یا یک گردهمایی اجتماعی. وجه مشترک مهم، دخیل بودن قهوه است.

بسیاری از سوئدی‌ها قهوه را بسیار جدی می‌گیرند، تا جایی که قهوه نه تنها یک نوشیدنی، بلکه یک روش زندگی است. اگرچه مطمئنا می‌توان قهوه را در راحتی خانه نوشید،اما در بیش‌تر موارد، قهوه به تنهایی یک تعامل اجتماعی است. در شهرهای بزرگ مانند استکهلم، کافی‌شاپ‌های مستقل و زنجیره‌ای به طور یکسان، به وفور یافت می‌شوند.

 

  • هلند: سالانه ۸.۴ کیلوگرم به ازای هر نفر

در سال 1616، هلندی‌ها اولین اروپایی‌ها بودند که به درختان قهوه زنده دست یافتند که توسط «پیتر ون دِر بروک» از موکای یمن آورده شد. سپس دانه‌های این بوته‌ها برای شروع کشت قهوه هلندی مورد استفاده قرار گرفت و مستعمرات جاوه و سورینام در نهایت به تامین‌کنندگان مهم قهوه در اروپا تبدیل شدند.

امروزه، کافه‌های آمستردام به دلیل سرو قهوه در کنار کالای خاص دیگر معروف هستند: ماری جوانا! (اما اجازه ندهید حواس شما را پرت کند)، فرهنگ قهوه هنوز در هلند قوی و غنی است. هلندی‌ها به طور متوسط 2.4 فنجان در روز قهوه می‌نوشند.

در خانه قهوه معمولاً با کلوچه و کیک سرو می‌شود. جالب است که فرهنگ قهوه تا حدودی بین شمال و جنوب و در امتداد خطوط مذهبی تقسیم شده است. شمال به طور سنتی پر از پروتستان‌هایی بود که ترجیح می‌دادند قهوه را تنها با یک کلوچه سرو کنند که به عنوان یک حرکت متواضعانه تلقی می‌شد. در جنوب، که معمولاً کاتولیک‌های رومی در آن زندگی می‌کنند، قهوه معمولاً با نوعی پای شیرین همراه است.

 

  • دانمارک: سالانه ۸.۶ کیلوگرم به ازای هر نفر

مانند سایر مردم اسکاندیناوی، قهوه در دانمارک به طور سنتی در هر وعده غذایی و در موقعیت‌های خاص، با کوکی‌ها، کیک‌ها و ساندویچ‌های کوچک سرو می‌شود. دانمارکی‌ها در یک آمار دیگر کمی بهتر هستند و با بهای یک کرون به ازای هر فنجان، ششمین قهوه گران‌قیمت دنیا را دارند.

 

  • ایسلند: سالانه ۸.۹۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

قطعاً بین آب و هوای سرد و قهوه ارتباطی وجود دارد. شاید قهوه به یک روز سرد و تاریک حس آرامش بی‌نقصی می‌افزاید. کشور جزیره‌ای ایسلند مانند دیگر همتایان شمال اروپای خود، از نوشیدن قهوه لذت می‌برد.

در ریکیاویک، پایتخت ایسلند، کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند استارباکس یا سکند کاپ را نخواهید یافت. با این حال، کافی‌شاپ‌های کوچک‌تر و مستقل که نزدیک یک‌دیگر در سراسر شهر پراکنده شده‌اند، کم نیستند.

 

  • نروژ: سالانه ۹.۸۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

قهوه در نروژ، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، برای اولین بار در اوایل قرن 18 در میان ثروت‌مندان محبوب شد. با وجود اینکه نروژ کشوری نسبتاً در حال توسعه بود، در آن زمان اداره شدن توسط دانمارک مزایای خود را داشت. در این مورد به خصوص می‌توان به فراوانی و ارزانی قهوه اشاره کرد.

قهوه معمولا در صبحانه به صورت خالص و بعد از شام همراه با دسر سرو می‌شود. دعوت نروژی‌ها برای قهوه معمولا با کیک و شیرینی همراه است. 80 درصد از جمعیت 5 میلیون نفری این کشور قهوه می‌نوشند و تعداد زیادی از آن‌ها روزانه 4 تا 5 عدد قهوه می‌نوشند.

 

  • فنلاند: سالانه ۱۱.۹۹ کیلوگرم به ازای هر نفر

اگر با یک فنلاندی ملاقات کرده باشید، می‌دانید که این رقم (12 کیلوگرم) احتمالا برای بیش‌تر فنلاندی‌ها پایین است. اگر قرار بود بچه‌ها را از محاسبات خارج کنید، میانگین کشوری از این هم بالاتر می‌رفت!

قهوه معمولاً هر روز و در تمام طول روز مصرف می‌شود و استراحت مخصوص قهوه در بیش‌تر ادارات این کشور رایج است. مناسبت‌های خاص و ناهار بعد از کلیسا، با یک میز قهوه همراه است: بوفه‌ای از ساندویچ‌های سرد، تکه‌های نان، کلوچه و کیک.

محبوب‌ترین قهوه‌ها در فنلاند، قهوه‌هایی برشته‌کاری بسیار روشن است؛ بسیار روشن‌تر از هر جای دیگری در جهان. روش سنتی فنلاندی دم‌آوری قهوه، نوعی از قهوه ترک است که در آن آب و تفاله قهوه به جوش می‌آید.

فرهنگ قهوه فنلاند ممکن است از موارد مختلفی مانند اخلاق‌کاری لوتری، قوانین سوئدی و ممنوعیت قهوه در گذشته تاثیر گرفته باشد. اما یک چیز مسلم است: قهوه به این زودی ها از فرهنگ فنلاندی خارج نمی‌شود. اگر تا به حال به یک خانه‌ی فنلاندی دعوت شده باشید و آماده پذیرایی با قهوه باشید اما درخواست قهوه بدون کافئین نکنید چون در این کشور تقریباً نایاب است.

 

خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا

شما علاقه‌مندان به قهوه می‌توانید محصول مورد نظر خود را از بین ۲۰۰۰ مدل مختلف انتخاب و به صورت آنلاین خریداری نمایید. برای هر محصول توضیحات کامل درج شده و در صورت نیاز می‌توانید از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

 

قهوه فرانسه چیست

آفوگاتو چیست 

نسپرسو چیست

اسیدیته قهوه چیست

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2283 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3635 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3969 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟