دوره مجازی لاته آرت تخصصی

فواید و عوارض خوردن قهوه اسپرسو ناشتا

۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت
2420بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

قهوه آن‌قدر نوشیدنی محبوبی است که میزان مصرف آن در برخی کشورها پس از آب در رتبه‌ی دوم قرار دارد. کافئین موجود در قهوه علاوه بر کمک به احساس انرژی و هوشیاری بیش‌تر، می‌تواند است خلق‌وخو، عمل‌کرد مغز و عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد. هم‌چنین می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد و در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، آلزایمر و بیماری‌های قلبی از ما محافظت کند. بسیاری از مردم از نوشیدن قهوه صبح‌گاهی لذت می‌برند. با این حال، برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف آن با معده‌ی خالی می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که آیا نوشیدن قهوه با معده خالی مفید است یا مضر.

 

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

آیا نوشیدن قهوه اسپرسوناشتا باعث مشکلات گوارشی می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد که تلخی قهوه ممکن است تولید اسید معده را تحریک کند. به این ترتیب، بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه معده شما را تحریک می‌کند، علائم اختلالات روده مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را بدتر می‌کند و باعث سوزش سر دل، زخم معده، حالت تهوع، رفلاکس اسید و سوء هاضمه می‌شود. برخی معتقدند که نوشیدن قهوه با معده خالی به خصوص به این دلیل مضر است که هیچ ماده‌ی غذایی دیگری وجود ندارد که از آسیب اسید به پوشش معده جلوگیری کند.

با این حال، صرف نظر از اینکه قهوه را با معده پر می‌نوشید یا خالی، تحقیقات نتوانسته ارتباط قوی بین قهوه و مشکلات گوارشی پیدا کند. در حالی که بخش کوچکی از مردم به شدت به قهوه حساس هستند و به طور منظم سوزش سر دل، استفراغ یا سوء هاضمه را تجربه می‌کنند، بدون توجه به اینکه قهوه را با معده خالی یا با غذا می‌نوشند، فراوانی و شدت این علائم ثابت می‌ماند. با این حال، توجه به نحوه‌ی واکنش بدن مهم است. اگر بعد از نوشیدن قهوه با معده خالی، اما نه هنگام نوشیدن آن با غذا، مشکلات گوارشی را تجربه می‌کنید، مصرف خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

 

آیا نوشیدن قهوه اسپرسو با معده خالی سطح هورمون استرس را بالا می‌برد؟

  • بحث رایج دیگر این است که نوشیدن قهوه با معده خالی ممکن است سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش دهد.
  • کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی شما تولید می‌شود و به تنظیم متابولیسم، فشار خون و سطح قند خون کمک می‌کند. با این حال، سطوح بیش از حد و مزمن می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود، از جمله از دست دادن تراکم استخوان، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی.
  • سطوح کورتیزول به طور طبیعی در زمان بیدار شدن به اوج خود می‌رسد، در طول روز کاهش می‌یابد و دوباره در مراحل اولیه خواب به اوج خود می‌رسد.
  • جالب اینجاست که قهوه تولید کورتیزول را تحریک می‌کند. بنابراین، برخی افراد ادعا می‌کنند که نوشیدن آن در اول صبح، زمانی که سطح کورتیزول به خودی خود بالا است، می‌تواند خطرناک باشد.
  • با این حال، تولید کورتیزول در پاسخ به قهوه در بین افرادی که به طور منظم آن را می‌نوشند بسیار کم‌تر به نظر می‌رسد و برخی مطالعات به هیچ وجه افزایش کورتیزول را نشان نمی‌دهند. به علاوه، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد نوشیدن قهوه با معده پر این پاسخ را کاهش می‌دهد.
  • علاوه بر این، حتی اگر اغلب قهوه نمی‌نوشید، هر گونه افزایش سطح کورتیزول موقتی به نظر می‌رسد. دلایل کمی وجود دارد که باور کنیم چنین اوج کوتاهی منجر به عوارض طولانی مدت سلامتی می‌شود.
  • به طور خلاصه، اثرات منفی سطوح بالای مزمن این هورمون بیشتر به دلیل اختلالات سلامتی مانند سندرم کوشینگ است تا مصرف قهوه.

 

سایر عوارض جانبی بالقوه مصرف قهوه اسپرسو با معده خالی

  • صرف نظر از اینکه آن را با معده پر یا خالی بنوشید، قهوه هم‌چنین ممکن است دارای چند عارضه‌ی جانبی منفی باشد.
  • به عنوان مثال، کافئین می‌تواند اعتیاد آور باشد و ژنتیک برخی افراد ممکن است آن‌ها را نسبت به قهوه حساس کند.
  • این به این دلیل است که مصرف منظم قهوه می‌تواند ترکیب شیمیایی مغز شما را تغییر دهد و برای ایجاد همان اثرات به مقادیر بیشتر کافئین نیاز داشته باشید.
  • نوشیدن بیش از حد ممکن است منجر به اضطراب، بی‌قراری، تپش قلب و تشدید حملات عصبی شود. حتی ممکن است در برخی افراد منجر به سردرد، میگرن و فشار خون بالا گردد.
  • به همین دلیل، اکثر متخصصان موافق هستند که باید مصرف کافئین خود را در حدود 400 میلی‌گرم در روز محدود کنید. یعنی معادل 4 تا 5 فنجان (0.95 تا 1.12 لیتر) قهوه.
  • از آن‌جایی که اثرات آن در بزرگ‌سالان می‌تواند تا 7 ساعت ادامه داشته باشد، به خصوص اگر آن را در اواخر روز بنوشید، قهوه می‌تواند خواب شما را مختل کند،.
  • در نهایت، اثرات کافئین می‌تواند به راحتی تا 16 ساعت بیشتر از حد معمول در زنان باردار و نوزادان آن‌ها باقی بماند. بنابراین، زنان باردار تشویق می‌شوند که مصرف قهوه خود را به ۱ تا ۲ فنجان (240 تا 480 میلی‌لیتر) در روز محدود کنند.
  • به خاطر داشته باشید که به نظر نمی‌رسد که نوشیدن قهوه با معده خالی بر قدرت یا دفعات این اثرات تأثیر بگذارد.

 

سخن پایانی

بسیاری از مردم از نوشیدن قهوه صبح‌گاهی لذت می‌برند. با وجود شایعات پرتکرار، شواهد علمی کمی نشان می‌دهد که نوشیدن آن با معده‌ی خالی مضر باشد. در عوض، بدون توجه به اینکه چگونه آن را مصرف می‌کنید، احتمالاً همان اثرات ثابت را روی بدن شما دارد.

با این حال، اگر هنگام نوشیدن قهوه با معده خالی دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، آن را با غذا میل کنید. اگر متوجه بهبودی شدید، شاید بهتر باشد روال خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

قهوه فرانسه چیست

آفوگاتو چیست 

نسپرسو چیست

اسیدیته قهوه چیست

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟