دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه آمریکانو چیست؟ طرز تهیه آمریکانو

۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
2367بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

گسترش فرهنگ قهوه برای برخی علاقه‌مندان هیجان‌انگیز است. با این حال، برای برخی کافه‌ها حرکت به سمت منوی قهوه‌ی اسپشیالتی می‌توانند بسیار دشوار باشد. اگر تازه با انواع مختلف نوشیدنی‌های قهوه آشنا شده‌اید، ممکن است هنوز نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را کشف نکرده باشید. یا شاید تنها به خاطر نام جذاب «آمریکانو» بخواهید بیش‌تر درباره‌ی آن بدانید. در ادامه به همین می‌پردازیم. در ادامه بخوانید آمریکانو چیست، از کجا می‌آید، چه مزه‌ای است و انواع مختلف آن کدام‌اند. ماجرا از این قرار است که در طول جنگ جهانی دوم، سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا، چندان علاقه‌ای به نوشیدن قهوه اسپرسو قوی که ایتالیایی‌ها می‌نوشیدند نداشتند. بنابراین، در تلاش برای تکرار طعم قهوه‌ی قطره‌ای که در خانه می‌نوشیدند، سربازان به اسپرسوی آیکونیک ایتالیایی آب اضافه کردند و این‌گونه قهوه‌ی آمریکانو متولد شد. با همچین منشا ساده‌ای به نظر می‌رسد که نباید درباره‌ی این نوشیدنی بحث و اختلاف زیادی داشته باشد، درست است؟ در این باره اشتباه می‌کنید. اما در ابتدا، اصول اولیه‌ی این نوشیدنی را بیان خواهیم کرد که عموم افراد درمورد آن با هم توافق دارند.

 شما میتوانید برای خرید آنلاین قهوه  وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید

 

قهوه‌ی آمریکانو

 

 قهوه‌ آمریکانو

آمریکانو ساختار ساده‌ای دارد و فقط از آب و اسپرسو تشکیل شده است. نسبت این دو ماده‌ی تشکیل دهنده معولا ۲/۱ به ۲/۱ یا ۳/۱ اسپرسو (۱ یا ۲ شات) و ۳/۲ آب است. به طور عمومی، کافه‌های زنجیره‌ای در تهیه‌ی قهوه‌ی آمریکانو آب بیش‌تری نسبت به اسپرسو استفاده می‌کنند زیرا اسپرسوی کلاسیک همچنان باب طبع ذائقه‌ی بسیاری از آمریکایی‌ها نیست. به همین دلیل است که به مرور زمان محبوبیت نوشیدنی‌هایی مانند لاته یا کاپوچینو زیاد می‌شود. آمریکانو به دلیل عدم وجود شیر در ترکیب خود بیش‌تر به خانواده‌ی اسپرسو شبیه است. در حالی که برخی افراد به آن شیر اضافه می‌کنند، به احتمال زیاد شما هرگز آمریکانویی با جایگزین‌های لبنی در آن دریافت نخواهید کرد مگر این‌که به طور مشخص از باریستا چنین درخواستی داشته باشید. به علاوه‌ی این‌ها، آمریکانو می‌تواند به صورت سرد نیز سرو شود. روند تهیه هنوز یک‌سان است، تفاوت اصلی این است که به جای آب داغ، از آب سرد استفاده می‌شود و می‌توان برای خنک‌تر شدن چند قالب یخ به آن اضافه نمود.

 

 مطالب بحث برانگیز قهوه آمریکانو

در این‌جاست که در جامعه‌ی قهوه بحث کمی بالا می‌گیرد. از آن‌جا که فقط دو ماده‌ی تشکیل دهنده در قهوه‌ی آمریکانو وجود دارد، تنها متغییر بالقوه این است که آن‌ها به چه ترتیبی در فنجان اضافه شوند. در حالی که نمایندگان بسیار یک‌دنده‌ای از هر دو روش ریختن (اول اسپرسو و سپس آب) و (اول آب سپس اسپرسو) حمایت می‌کنند، اما معمولا روش اسپرسو - آب رای می‌آورد. به این خاطر که ممکن است ترتیب اضافه کردن مواد تشکیل دهنده دل‌خواه به نطر برسد، اما درواقع یک عامل اصلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد: کرم.

 

مشاهده قیمت قهوه ترک در سایت خوش کالا با تضمبن قیمت و کیفیت و ارسال به سراسر کشور.

 

قهوه آمریکانو با کرم یا بدون کرم؟

برای آن دسته از شما که با پیچیدگی‌های اسپرسو آشنا نیستید، کرم لایه‌ای نازک و برنزی رنگ از کف است که روی سطح اسپرسو تشکیل می‌شود. در حالی که برخی فکر می‌کنند ارتباط نسبتا کمی با طعم حاصل از نوشیدنی ندارد، اما عده‌ای نیز وجود دارند که فکر می‌کنند کرم شدیدا اثر گذار است. (خوب یا بد بودن آن موضوعی کاملا متفاوت است.) صرف نظر از این، کرم نتیجه‌ی مخلوط شدن روغن و دی‌اکسید کربن است که به طور طبیعی در طی فرآیند تهیه‌ی اسپرسو ایجاد می‌شود. اگر باریستا بعد از ریختن اسپرسو آب را به نوشیدنی بیافزاید، کرم در نوشیدنی حل می‌شود که نتیجه‌ی آن معمولا مطلوب است. زیرا باعث ملایم شدن طعم نوشیدنی می‌شود و آن را حتی شبیه‌تر به نوشیدنی سنتی و محبوب «آمریکانو» می‌کند.

 

اما «لانگ بلک» چیست؟

نوشیدنی دیگری وجود دارد که به طور چشم‌گیری شبیه آمریکانو است؛ قهوه‌ی لانگ بلک. شکل‌گیری این نوشیدنی به بحث اسپرسو - آب قهوه‌ی آمریکانو کمک می‌کند. قهوه‌ی لانگ بلک در «نیوزلند» و «استرالیا» محبوب است و معمولا طعمی قوی‌تر و شدیدتر (Intensity) از آمریکانو دارد. در قهوه‌ی لانگ بلک، آب کم‌تر اسپرسو و همان‌طور که احتمالا حدس می‌زدید، کرم را در خود حل می‌کند. قهوه‌ی لانگ بلک از ریختن یک یا دو شات اسپرسو روی آب تهیه می‌شود. این باعث حفظ کامل عطر و طعم و آرومای کرم می‌شود.

 

مشاهده قیمت قهوه فوری در سایت خوش کالا با تضمبن قیمت و کیفیت و ارسال به سراسر کشور.

 

طرز تهیه قهوه آمریکانو (Americano)

 

 

 

 

قهوه‌ی آمریکانو را می‌توان در خانه تهیه کرد؟

نکته جالب در مورد آمریکانو این است که پروفایل طعمی آن وام‌دار روش‌های دم‌آوری دستی است. در حالی که هرکسی توان خرید یک دستگاه اسپرسوساز نیمه‌-اتوماتیک را ندارد، بسیاری از مردم از قهوه‌سازهای فرنچ‌پرس، آئروپرس و موکاپات بهره‌مند هستند. با وجود این‌که این روش‌ها برای تهیه‌ی یک اسپرسوی عالی ایده‌آل نیست، برای نوشیدنی‌هایی که به عمد رقیق شده‌اند مناسب است. و در حالی که عطر و طعم اسپرسو ممکن است در لاته‌های مبتنی بر شیر یا ماکیاتو گم شود، یافتن تعادل مناسب بین آب و اسپرسو در یک یا دو بار تلاش آسان است.

 

جمع‌بندی

اگر به دنبال راهی برای ارتقای قهوه‌های قطره‌ای صبح‌گاهی خود هستید و به استفاده از شیر و شکر علاقه‌ای ندارید، قهوه‌ی آمریکانو برای شما یک نوشیدنی ایده‌آل است؛ می‌توانید آن را در کافه سفارش داده یا بعد از خرید قهوه از فروشگاه قهوه در خانه تهیه کنید. به هر حال، آمریکانو یک نوشیدنی ساده و کلاسیک است که ناامیدتان نخواهد کرد.

 
مشاهده قیمت قهوه اسپرسو در سایت خوش کالا با تضمبن قیمت و کیفیت و ارسال به سراسر کشور.
 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

قهوه ماکیاتو چیست

آفوگاتو چیست

 

منبع: Roasty Coffee

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2249 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3528 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟