دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طبع قهوه چیست؟+طبع قهوه سرد است یا گرم

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد
11945بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

با مصرف ۱.۴ میلیارد فنجان در روز، در برخی کشورها بعد از آب، قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی به شمار می‌رود. به لطف کافئین، قهوه به سوخت موتور محرک مغز ما تبدیل شده؛ به گونه‌ای که برای برخی افراد تصور شروع یک روز، بدون قهوه‌ی صبح‌گاهی دور از ذهن است. سرانه‌ی مصرف قهوه در کشور ما نیز روزانه در حال رشد است و طبیعت قهوه از نظر طب سنتی برای بسیاری از ما از اهمیت بالایی برخودار است. برای افرادی که به طب سنتی علاقه‌مندند، طبع قهوه موضوع بااهمیتی است. بین قهوه‌ها از نظر طبعی هیچ تفاوتی وجود ندارد و انواع قهوه‌ها مثل قهوه اسپرسو، قهوه ترک و... دارای طبع سرد و خشک هستند. از نظر متخصصین طب سنتی، بهتر است بلافاصله بعد از بیدار شدن مصرف نشود، بلکه بهترین زمان نوشیدن قهوه را بعد از صرف صبحانه می‌دانند.

 

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

طبع قهوه چیست

اگر به دانستن طبع قهوه در طب سنتی علاقه دارید و می‌خواهید بدانید مزاج قهوه سرد است یا گرم، در ابتدا باید بدانید تمامی نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه، از بذر گیلاس گیاه قهوه، پس از خشک کردن، جدا کردن از میوه، برشته‌کاری و سپس آسیاب شدن تهیه می‌شود. گیاه قهوه هم امروزه در دو نژاد عربیکا و روبوستا کشت و تجارت می‌شود. از نظر طب سنتی، طبیعت انواع قهوه «سرد و خشک» است.

 

طبع قهوه چیست

 

مصلح قهوه چیست؟

از آن جا که قهوه دارای طبعی سرد و خشک است، بهتر است افراد سرد‌ مزاج قهوه را به همراه مصلح آن مصرف نمایند تا از نتیجه‌ی بهتری بهره مند شوند. اما از کجا بدانیم که مصلح قهوه چیست؟ هر چیز که طبعی گرم دارد مانند زعفران، زنجبیل، هل، کمی گلاب، نبات و... باعث متعادل کردن قهوه می‌شود و می‌توان به عنوان مصلح استفاده کرد. از طرفی هم دم کردن قهوه با این مواد، عطر و طعمی دلپذیرتر را ایجاد می‌کند و برای افرادی که طعم قهوه را دوست ندارند بسیار ایده‌آل است.

 

طبع قهوه سرد است یا گرم؟

در ابتدا باید بدانید تمامی نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه، از بذر گیلاس گیاه قهوه، پس از خشک کردن، جدا کردن از میوه، برشته‌کاری و سپس آسیاب شدن تهیه می‌شود. گیاه قهوه هم امروزه در دو نژاد عربیکا و روبوستا کشت و تجارت می‌شود. از نظر طب سنتی، طبیعت انواع قهوه «سرد و خشک» است.
 
 
طبع قهوه سرد است یا گرم
 

 

معرفی انواع طبع قهوه

 

طبع قهوه‌ فوری

قهوه‌ی فوری از خشک کردن قهوه‌ی دم‌آوری شده به روش‌هایی خاص تهیه می‌شود. قهوه‌ی فوری در مواقعی که ابزار یا زمان کافی برای تهیه‌ی قهوه به دیگر روش‌ها در اختیار نداریم گزینه‌ی مناسبی برای دریافت کافئین مورد نیازمان است. قهوه‌ی فوری گلد و قهوه‌ی فوری کلاسیک هر دو دارای طبع سرد و خشک هستند.
 

طبع قهوه ترک

قهوه‌ی ترک، یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های دم‌آوری قهوه است که از امپراطوری عثمانی به کشورهای دیگری که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند منتقل شده. این قهوه در کشورهایی مثل ایران، ارمنستان، یونان، کشورهای حوزه‌ی بالکان، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و لیتوانی طرف‌دار دارد و نوشیده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که مراسم تهیه و سرو قهوه‌ی ترک در دربارهای عثمانی، به ۴۰ مستخدم و خدمه نیاز داشت. طبع قهوه‌ی ترک هم سرد و خشک است.
 

طبع کاپوچینو

کاپوچینو یک نوشیدنی کلاسیک ایتالیایی است که معمولا صبح‌ها نوشیده می‌شود و از ترکیب قهوه‌ی اسپرسو و شیر بخار دیده تهیه می‌گردد. طبیعت این نوشیدنی دوست‌داشتنی هم سرد و خشک است.
 

طبع قهوه‌ عربی

قهوه‌ی عربی، به نوشیدنی سنتی مردمان عرب‌تبار گفته می‌شود که از ترکیب قهوه به همراه چند نوع ادویه در ظروفی به نام دله تهیه می‌شود. طبع قهوه‌ی عربی سرد و خشک است.
 

طبع قهوه عربیکا

قهوه‌ی عربیکا یکی از نژادهای گیاه قهوه است. این نژاد که از روبوستا پرمصرف‌تر است، نوشیدنی خوش‌طعم و عطرتری دارد. کافئین و تلخی قهوه‌ی عربیکا از قهوه‌ی روبوستا کم‌تر است. طبیعت این قهوه سرد و خشک است.
 

 طبع قهوه اسپرسو

قهوه‌ی اسپرسو از عبور پر فشار آب گرم از مقدار کمی پودر قهوه تهیه می‌شود. این نوشینی در حجم کم هم به صورت خالص و هم به صورت پایه‌ی نوشیدنی‌هایی مانند لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و … مصرف می‌شود. طبع این نوشیدنی هم سرد و خشک است.

 

طبع قهوه دله

برای تهیه‌ی قهوه دله که شیوه‌ای محبوب مردمان عرب‌تبار و حاشیه‌ی خلیج فارس است، ادویه‌های گوناگونی مانند هل، میخک، زنجبیل و زعفران استفاده می‌گردد. با توجه به طبع گرم این مواد افزودنی، می‌توان این‌طور استنباط کرد که طبیعت و مزاج قهوه دله هم مانند آن‌ها گرم است.

 

طبع قهوه گلد

برای تولید قهوه فوری، ابتدا پودر قهوه‌های معمولی دم‌آوری شده و سپس با تکنیک‌های متفاوت، رطوبت از آن‌ها جدا می‌شود. قهوه فوری گلد یک مدل قهوه آماده است که نسبت شیوه‌ی تولید به‌خصوص آن، توسط شرکت نستله ابداع شده و نسبت به روش‌های بهتر از عطر و طعم بهتری برخودار است.

طبع قهوه گلد نیز مانند قهوه معمولی، سرد و خشک است که می‌توان با استفاده از افزودنی‌های دیگر، آن را متعادل کرد.

 

طرز تهیه قهوه با انواع افزودنی‌ها برای ملایم کردن طبع‌ قهوه

 

طرز تهیه قهوه با زعفران

معمولا از زعفران به عنوان مصلح قهوه‌ی ترک استفاده می‌کنند. جهت درست کردن قهوه به همراه زعفران، ابتدا زعفران را دم کنید. به این ترتیب که مقدار کمی زعفران یعنی به اندازه‌ی سرقاشق چای‌خوری پودر زعفران را در کمی آب ریخته و روی بخار ملایم سماور یا کتری به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار داده تا زعفران به خوبی دم کشیده و رنگ بدهد. سپس قهوه را دم کرده و پس از ریختن قهوه داخل فنجان، به اندازه‌ی نصف قاشق چای‌خوری زعفران دم کشیده به آن اضافه گردد.

 

طرز تهیه قهوه با زنجبیل

در این روش، بهتر است از شیر و کمی دارچین نیز استفاده شود. به این ترتیب که ابتدا به اندازه‌‌ی یک فنجان شیر، کمی زنجبیل و کمی دارچین (به اندازه سر قاشق چای‌خوری کافی است) را روی شعله ملایم قرار داده و به هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم سماور یا کتری قرار می‌دهیم. سپس قهوه را آماده می‌کنیم و پس از ریختن قهوه در فنجان به اندازه نصف قاشق چای‌خوری از ترکیب شیر و زنجبیل و دارچین داخل فنجان می‌ریزیم.

برای استفاده از هل و گلاب کار خاصی لازم نیست انجام دهید، فقط کافی است پس از آماده کردن قهوه و ریختن در فنجان مقدار کمی پودر هل یا گلاب را به آن اضافه نمایید و از نوشیدنی خود لذت ببرید.

برای خرید قهوه اسپرسو و خرید قهوه ترک و خرید قهوه فوری و خرید قهوه عربیکا سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان خوش کالا بهره‌مند شوید. برای اطلاع از قیمت قهوه اسپرسو و قیمت قهوه ترک و قیمت قهوه فوری با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا مشاهده کنید

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

آب کنار اسپرسو برای چیست

قهوه فرانسه چیست

قهوه فوری چیست

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2230 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3485 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3878 بیشتر
قهوه نقره ای تام کینز
قهوه نقره ای تام کینز 667,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟