دوره مجازی لاته آرت تخصصی

هات چاکلت چیست؟ + طرز تهیه هات چاکلت

۱۳۹۹ شنبه ۲۹ شهريور
5007بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

هات چاکلت (شکلات داغ) چیست

یکی از محبوبترین و پرطرافدارترین نوشیدنی های گرم هات چاکلت یا در زبان فارسی همان شکلات داغ است که در تمام فصول سال بخصوص زمستان ها و در هوای سرد بسیار مورد استقبال قرار میگیرد. شاید باور این موضوع کمی سخت باشد که هات چاکلت یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های بشر است. باستان شناسان اعتقاد دارند این نوشیدنی حدود2500 تا 3000 سال پیش توسط قوم مایاها در آمریکای جنوبی تولید شده و بعد در سراسر دنیا انتشار پیدا کرده. هات چاکلت یک نوشیدنی گرم و بسیار لذیذ است که دارای طعم قوی شکلات با حالتی خامه ای است این نوشیدنی در گذشته با شکلات خالص تهیه می شد به همین دلیل طعم تلخی داشت که زیاد مورد استقبال مردم قرار نمیگرفت. بعدها اسپانیایی ها کمی شکر به هات چاکلت اضافه کردند تا طعم کمی شیرین تری داشته باشد و باعث شد افراد بیشتری به این نوشیدنی علاقه نشان دهدند و آن را در تمام ساعات روز بخصوص صبحانه مصرف کنند.

برای خرید آنلاین قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

تاریخچه هات چاکلت

در گذشته‌ی دور، حدود 500 سال پیش از میلاد، مایاها یک نوشیدنی شکلاتی می‌نوشیدند که از ترکیب پودر بذر کاکائو، آرد ذرت و فلفل‌های چیلی (و همچنین سایر مواد) با آب تهیه می‌شد. نسخه‌ای بسیار متفاوت از هات چاکلتی که امروزه می‌شناسیم. آن‌ها برای تهیه‌ی این نوشیدنی آن را چند مرتبه از فنجان به ظرف بزرگ‌تر و برعکس منتقل می‌کردند تا کف غلیظی ایجاد شود و سپس از نوشیدنی سرد لذت می‌بردند. اگرچه این نوشیدنی شکلاتی در دسترس همه‌ی طبقات مردم بود، اما ثروتمندان آن را از ظروفی بزرگ با دهانه‌ای خاص می‌نوشیدند که پس از مرگ با آن‌ها دفن می‌شد.

 

تاریخچه هات چاکلت

 

پودر هات چاکلت

مدت‌هاست که برای تهیه‌ی هات چاکلت دیگر نیاز به طی کردن مراحل طولانی و خسته‌کننده ندارید و به راحتی با استفاده از پودرهای آماده‌ی هات چاکلت از این نوشیدنی جذاب لذت ببرید. کافی است مقدار توصیه شده از پودر را با شیر گرم ترکیب کنید تا به سرعت نوشیدنی شما حاضر گردد.

 

انوع پودر هات چاکلت

انواع مختلفی از پودر هات‌چاکلت با طعم و بافت و ارزش غذایی متفاوتی در بازار قابل خریداری است. هات چاکلت خود را هرطور که بپسندین، به طور حتم می‌توانید آن را تهیه کرده و استفاده نمایید.

از انواع مختلف هات چاکلت‌های پرطرف‌دار بازار می‌توان به هات چاکلت دانی در، هات چاکلت استلا، هات چاکلت بن مانو، هات چاکلت کلاسنو، هات چاکلت مولتی کافه و هات چاکلت تیمز اشاره کرد.

 

ترکیب اصلی پودرهای هات چاکلت

پودرکاکائو با خلوص بالا

پودر خامه

پودر فندق

شکر

 

 استفاده از سیروپ ها در هات چاکلت

سیروپ ها در واقع عصاره غلیط شده از مواد خوراکی هستند که طعمی قوی دارند. سیروپ ها در طمع های مختلفی وجود دارند و در انواع غذا و نوشیدنی ها به علاوه هات چاکلت ها مورد استفاده قرار میگیردند.البته اضافه کردن سیروپ ها کاملا اختیاری است.سیروپ ها را میتوان در انواع طعم ها از فروشگاه ها خریداری کرد.

 

طرز تهیه هات چاکلت با پودر هات چاکلت

یک بسته پودر هات چاکلت اماده

دو فنجان آب

آب را جوشانده مقدار کمی آب جوش را با یک بسته پودر هات چاکلت مخلوط کرده تا حالتی خمیری به دست آیند و بعد مقداری آب دیگر به آن اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم و هات چاکلت شما است و میتوانید با کمی شکلات رنده شده آن را تزیین کنید.

 

هات چاکلت دارک چیست

شکلات تیره، شکلاتی است بدون مواد جامد شیر اضافه شده. مواد اولیه شامل دانه های کاکائو، شکر، امولسیفایری مانند لسیتین سویا برای حفظ بافت و طعم دهنده هایی مانند وانیل است. هرچه شکلات تلخ کاکائو بیشتر و شکر کمتری داشته باشد، طعم آن تلخ تر است و مقدار کمی از آن یک

میان وعده سالم محسوب می شود. طعم و مزه آن را نیز به نوع ترجیحی شکلات برای پخت و ذوب برای انواع دسر تبدیل می کند.

 

هات چاکلت دارک چیست

 

ترکیبات دارک چاکلت

شکر، پودر خامه‌ای کننده‌ی غیر لبنی، پودر کاکائو، پودر شیرخشک

 

طرز تهیه دارک چاکلت

25 گرم پودر هات چاکلت را در 200 میلی لیتر شیر سرد حل کرده و به آرامی حرارت دهید تا زمانیکه شیر بجوشد.

 

 

فیلم آموزشی طرز تهیه هات چاکلت

 

 

 

بهترین ترکیب هات چاکلت

هات چاکلت یک ماده‌ی خوراکی است و مهم‌ترین عامل در تعیین بهترین نوع آن، تنها سلیقه‌ی مصرف کننده است. بسیاری انواع هات چاکلت خانگی وجود دارد که با دستور تهیه‌ی اختصاصی و خانوادگی آماده می‌شوند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده. پس تنها راه یافتن بهترین ترکیب هات چاکلت، تهیه آن به روش‌های متفاوت و چشیدن آن است.

 

هات چاکلت با شیر

بسیار دیده شده که افراد برای تهیه‌ی هات چاکلت به جای شیر، از آب استفاده می‌کنند. با این کار نه‌تنها خود را از بهترین مزه‌ی ممکن محروم می‌کنید، بلکه نوشیدنی شما بافت مورد نیاز را نیز نخواهد داشت.

پس اگر تا به حال برای تهیه‌ی هات چاکلت از آب استفاده می‌کردید، دفعه‌ی بعد شیر را جایگزین کنید و از غنای بسیار بهتر آن لذت ببرید.

 

خواص هات چاکلت یا شکلات داغ

خبر خوب این است که هات چاکلت جز طعم خوب، و گرما بخشی به روزهای سرد زمستانی، مزایای دیگری نیز با خود به همراه دارد. کاکائو می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. به طور خاص، کاکائو حاوی فلاونول‌هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند، که برخی از آن‌ها در زیر لیست شده‌اند:

  •  کاهش سطح کلسترول
  • کاهش فشار خون
  •  کاهش قند خون
  •  کاهش التهاب
  •  کاهش خطر حملات قلبی
  •  کاهش خطر سکته مغزی

با این حال، نکته‌ای که وجود دارد این است که مزایای سلامتی کاکائو، با مصرف مقدار کم و معینی از آن به دست می‌آید و استفاده‌ی بیش از حد باعث از بین رفتن تمام جنبه‌های مثبت می‌شود.

 

ارزش غذایی هات چاکلت در 100 گرم

کالری: 194 کیلو کالری

کربوهیدرات: 61 گرم

پروتئین: 10گرم

چربی: 2/0 گرم

کلسترول: 20 میلی گرم

سدیم: 110 میلی گرم

فیبر: 5/2 گرم

کافئین: 5 میلی گرم

کلسیم: 28 درصد

پتاسیم: 5/492 گرم

 

ارزش دارویی هات چاکلت

هات چاکلت مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، کافئین و کالری دارد. به همین دلیل باعث افزایش انرژی میشود که همین موضوع باعث شد تا این نوشیدنی برای مدتی توسط راهبان محدود شود.

سرشار از پلی فنون است که باعث کاهش التهاب و بهبهود جریان خون میشود.

پروتئین موجود در شکلات میتواند باعث شل شدن عضلات شده و درد بعد از تمرین را کاهش دهد.

به دلیل وجود تئوبرمین از زرد شدن و از بین رفتن مینای دندان نیز جلوگیری میکند.

به دلیل وجود آنتی اکسیدان در هات چاکلت این نوشیدنی برای سلامت قلب بسیار مفیدتر از چای سبز است.

نیتریک اسید در این نوشیدنی باعث میشود تا پلاکت ها چسبندگی کمتری داشته باشند و خون راحت تر در بدن جریان پیدا کند که این امر باعث تقویت حافظه میشود.

هات چاکلت دارک میتواند روند هضم غذا را کندتر و احساس پر بودن و سیری در فرد ایجاد کند.

شکلات میتواند فعالیت انسولین را تحریک کند بنابراین میتواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

اما لازم است این نکته را ذکر کنیم که استفاده بیش از حد از شکلات میتواند مضر باشد و باعث حساسیت، یبوست و سردرد میگرنی میشود.

 

خرید اینترنتی هات چاکلت از فروشگاه اینترنتی خوش کالا

برای خرید هات چاکلت و وایت چاکلت برای اطلاع از قیمت آن از بین مدل‌های مختلف از معتبرترین برندها ایرانی، محصول مورد نظر خود را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید از فروشگاه اینترنتی خوش کالا  با ارسال رایگان

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

نسپرسو چیست

کاپوچینو چیست

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2230 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3485 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3877 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟