دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طبع اسپرسو چیست؟+فواید و مضرات قهوه اسپرسو

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر
1069بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

فواید و مضرات قهوه اسپرسو از موضوعات مهمی است که امروزه مقالات بسیاری را به آن اختصاص می دهند.قهوه اسپرسو پایه و اساس آماده کردن تمام قهوه هاست و جزو محبوب ترین نوشیدنی ها در دنیا شناخته شده است که نوشیدن آن فواید بسیاری برای بدن دارد.در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید و مضرات و عوارض جانبی این نوشیدنی پر طرفدار آشنا کنیم. قهوه اسپرسو نوعی نوشیدنی بر پایه قهوه است که از طریق فشار آب جوش بر روی دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود.عطر و طعم این نوشیدنی بسیار منحصر به فرد است.این نوشیدنی برای اولین بار در کشور ایتالیا آماده شد و کلمه اسپرسو به زبان ایتالیایی به معنای فوری است و به روش خاصی از دم کردن قهوه اشاره دارد که بسیار سریع است و دانستن این نکته خالی از لطف نیست که به دلیل روش دم کردن این نوشیدنی میزان کافئین موجود در آن نسبت به تمام نوشیدنی گرم موجود بیشتر است و در فنجان های کوچک و اغلب در زمان ظهر و یا بعد از ناهار میل می شود.

 

طبع اسپرسو

 

فواید و خواص قهوه اسپرسو

ماده اصلی موجود در آن آلکالوئیدی است که کافئین نام دارد و نقش محرک برای دستگاه عصبی و قلبی دارد وبیشترین خواص قهوه به دلیل وجود این ماده در آن است. این نوشیدنی به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در آن بسیار پر خاصیت است و مصرف استاندارد و کنترل شده آن می تواند باعث کاهش وزن، بالارفتن قدرت ذهن، بیشتر شدن انرژی همچنین در مواردی پیشگیری از ابتلا به سرطان شود.در اینجا به برخی از خواص نوشیدن قهوه اسپرسو اشاره خواهیم کرد:

 

تقویت حافظه و بالابردن قدرت ذهن و افزایش تمرکز:

به دلیل بالابودن میزان کافئین موجود در اسپرسو،از مهم ترین خواص آن افزایش قدرت ذهن و تمرکز است.مصرف این قهوه در بالا بردن قدرت حافظه بلند مدت بسیار کارآمد است.نوشیدن یک فنجان قهوه در روز به یادآوری خاطرات گذشته شما بسیار کمک خواهد کرد هم چنین مصرف آن خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در سالمندی را کاهش خواهد د اد.این قهوه حاوی مقدار زیادی از ماده دوپامین است که در قسمتی از مغز بصورت مستقیم با میزان هوشیاری در ارتباط است.

 

رفع افسردگی و افزایش انرژی:

بر اساس تحقیقات بسیاری که انجام شد محققین بر این باورند که کسانی که مصرف قهوه دارند کمتر به افسردگی و غم و اندوه دچار می شوند و تمایل به خودکشی در آن ها کمتر دیده شده است.بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی 50 هزار زن،کسانی که در هفته یک فنجان قهوه مصرف کرده اند در مقایسه با دیگران 15 درصد کمتر به افسردگی دچار شده اند و هم چنین حدود 45 درصد تمایل به خودکشی نیز در آن ها کمتر است.

 

کاهش وزن و لاغری:

از دیگر خواص قهوه می توان به کاهش وزن اشاره کرد.اگر قبل از انجام تمرینات ورزشی میل شود، احساس خستگی و گرسنگی در حین تمرین کمتر شده و در نتیجه باعث لاغری خواهد شد.

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت:

بر اساس تحقیقات نوشیدن قهوه اسپرسو خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. بر این اساس افرادی که در روز 3تا 4 فنجان قهوه میل می کنند در مقایسه با دیگران تا 50 درصد کمتر به دیابت دچار می شوند.

 

کاهش بروز حملات قلبی:

نوشیدن قهوه اسپرسو خطر حملات قلبی را کاهش می دهد و وجود آنتی اکسیدان ها باعث بروز این حالت می شود.

 

مضرات قهوه اسپرسو(حالت های منع مصرف آن)

مصرف قهوه اسپرسو به دلیل بالا بودن میزان کافئین در آن برای زنان باردار و شیرده مضر است و توصیه نمی شود به علاوه نوشیدن زیاد قهوه اسپرسو برای کسانی که دارای مشکل معده هستند و معده ضعیفی دارند اصلا توصیه نمی شود و ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل ریفلاکس( برگشتن اسید معده )، احساس سوزش قلب، بی خوابی و تپش قلب و یا ایجاد حساسیت به کافئین شود.

 

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

قهوه ترک چیست

قهوه فوری چیست

طبع قهوه چیست

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3667 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3994 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟