دوره مجازی لاته آرت تخصصی

عوارض خوردن قهوه بعد از غذا

۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۵ ارديبهشت
2602بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که طرف‌داران آن در کشور ما نیز روز به روز افزایش می‌یابد. با افزایش مصرف این نوشیدنی، افزایش نگرانی‌ها پیرامون مضرات احتمالی آن هم طبیعی است. عوارض نوشیدن قهوه چیست؟‌ چه زمانی برای نوشیدن قهوه مناسب‌تر است؟ عوارض جانبی قهوه تا چه حد جدی است؟

 

عوارض نوشیدن قهوه پس از صرف غذا چیست؟

  • قهوه خالص یکی از سالم‌ترین انواع نوشیدنی است که می‌تواند هم‌رده با چای سبز طبقه‌بندی شود. قهوه خالص کالری، چربی و قند ندارد و سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است. کافئین قهوه کمک می‌کند کم‌تر احساس خستگی کنیم و خلق‌وخوی ما را بهبود می‌بخشد.
  • منابع مختلف بیشینه‌ی مجاز مصرف کافئین را برای یک بزرگسال سالم، ۴۰۰ میلی‌گرم در روز توصیه کرده‌اند. یعنی تقریبا به اندازه‌ی ۳ فنجان اسپرسوی دبل شات یا ۴ فنجان بزرگ (۲۴۰ میلی‌لیتر) قهوه دمی.
  • بی‌قراری و لرزش خفیف، بی‌خوابی، سردرد، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، کم آبی و اضطراب از نشانه‌های پرتکرار کافئین بیش از حد است.
  • خبر خوب این است که این اثرات طولانی مدت نیستند و با نوشیدن مقدار زیاد آب و انجام فعالیت‌های بدنی مانند ورزش یا پیاده‌روی به سرعت برطرف خواهند شد.

 

نوشیدن قهوه پس از صرف غذا

 

بهترین زمان مصرف قهوه

  • پیشنهاد می‌شود بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح است که سطح هورمون کورتیزول خون شما پایین است. اما تحقیقات بیش‌تری در این زمینه مورد نیاز است.
  • مصرف قهوه ۳۰ تا ۵۰ دقیقه پیش از ورزش می‌تواند به کاهش احساس خستگی و افزایش قدرت بدنی کمک کند.
  • نیمه‌ی عمر کافئین ۶ ساعت است. یعنی پس از گذشت ۶ ساعت از دریافت کافئین، مقدار آن در خون شما به نصف میزان اولیه خواهد رسید. بنابراین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از بی‌خوابی و دیگر اختلالات، مصرف قهوه را حداقل ۶ ساعت پیش از خواب متوقف کنید.
  • در هیچ تحقیقی پر یا خالی بودن معده در زمان نوشیدن قهوه تاثیر به خصوصی در کاهش یا افزایش شدت اثرات جانبی کافئین نداشته است. اما اگر با نوشیدن قهوه با معده‌ی خالی دچار رفلاکس یا سوزش معده می‌شوید، عادت مصرف خود را متانسب با آن تغییر دهید.

 

پس از نوشیدن قهوه چه بخوریم؟

  • در بسیار از کافه‌ها، در کنار نوشیدنی‌های خالص قهوه مانند قهوه ترک یا اسپرسو، کمی آب هم سرو می‌شود. نوشیدن آب در پاک کردن کام از مزه‌ی خوراکی‌های پیشین مثل آدامس یا حتی خمیردندان کمک می‌کند.
  • هم‌چنین برخی افراد تمایل دارند در هربار مراجعه به کافه، بیش از یک نوشیدنی سفارش دهند یا در کنار آن از کمی کیک، تارت و ... لذت ببرند. با کمی آب پیش از میل کردن از هرکدام، می‌توانیم مزه‌ی واقعی و کامل آن را حس کنیم.
  • این امکان وجود دارد که به دلیل شرایط آب‌وهوایی یا خصوصیات شیمیایی قهوه، پس از نوشیدن آن احساس تشنگی کنیم. وجود کمی آب در این زمینه کمک بزرگی است.
  • گاهی به هر دلیل ممکن است بخواهیم پس مزه‌ی قهوه را از کام خود پاک کنیم. نوشیدن چند جرعه آب راه حل این مساله است.
  • آب هم‌چنین می‌تواند از دندان‌ها و سطح زبان و مری در برابر پودرهای ریز قهوه محافظت کرده و آن‌ها را پاک کند.

 

سخن پایانی

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که محققان به دلیل فواید سلامتی فراوان، از جمله افزایش سطح انرژی، کمک به کنترل وزن، بهبود عمل‌کرد ورزشی و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن، به طور گسترده آن را مطالعه کرده‌اند. به خاطر داشته باشید که برخی افراد ممکن است به محدود کردن مصرف قهوه خود نیاز داشته باشند، از جمله افراد باردار یا شیرده، کودکان و نوجوانان و افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند. با این حال، نوشیدن قهوه در حد اعتدال (حدود سه تا چهار فنجان در روز) با چندین فواید سلامتی مرتبط است و به طور کلی برای بیشتر بزرگ‌سالان بی‌خطر است. در هر صورت، قهوه در گروه نوشیدنی‌های سالم مانند چای سبز قرار می‌گیرد.

 

خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا

با بیش از ۲۰۰۰ محصول مختلف از بهترین برندهای قهوه‌های داخلی، خوش کالا بزرگ‌ترین فروشگاه قهوه کشور است که می‌تواند برای هر سلیقه، محصولی عالی ارائه کند. شما می‌توانید برای یافتن بهترین قهوه مطابق با سلیقه‌ی خود، اطلاعات محصولات را با یک‌دیگر مقایسه نموده و یا در صورت تمایل از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌ کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

 

آیا مصرف قهوه قبل از ورزش مفید است

فواید و عوارض خوردن قهوه اسپرسو ناشتا

مصرف قهوه برای کودکان مفید است یا مضر

قهوه فرانسه چیست

 

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3675 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4001 بیشتر
قهوه زرد تام کینز
قهوه زرد تام کینز 514,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟