دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه برای چه کسانی مضر استا

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن
2180بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

قهوه از سال‌های بسیار دور جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار در سراسر جهان قرار گرفته است.
در اوایل برخی از تمدن‌ها قهوه را جنون‌آور و حرام اعلام کردند و برخی دیگر آن‌را میوه‌ی بهشت می‌دانستند. اما پس از گذشت چندین سال و پی بردن به خواص و طعم بی‌نظیر آن، قهوه به یک نوشیدنی مفید و پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل شد.
خرید آنلاین قهوه و تهیه و مصرف آن در زندگی بیشتر افراد هرروز پررنگ‌تر می‌شود. بنابراین توجه به فواید و مضرات آن امری مهم و قابل توجه است که در صورت نادیده گرفتن آن، ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای برخی افراد شود.

 

مقدار مصرف قهوه در طول روز

مقدار مصرف قهوه در روز برای افراد مختلف متفاوت است.
چون قهوه دارای کافئین است، مصرف آن برای برخی افراد کلا مضر بوده و نباید قهوه بنوشند. اما برای بیشتر افراد مصرف روزانه تا 4 فنجان معادل حدودا 400 میلی‌گرم قهوه مفید و مجاز می‌باشد.
نوشیدن بیش از حد قهوه نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد در نتیجه تعادل در نوشیدن آن بهترین کار می‌باشد.

 

مضرات قهوه

با وجود این‌که قهوه فواید مختلف و زیادی دارد، تاثیرات منفی و مضر آن نیز در برخی مواقع دوراز ذهن نیست.
- مصرف بیش از 4 فنجان قهوه در روز خطر مرگ را تا 21% افزایش می‌دهد.
- همچنین کسانی‌که در طول روز 6 فنجان قهوه مصرف می‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. پس مصرف بیش از 4 فنجان قهوه در روز باعث کاهش کیفیت زندگی و بروز مرگ زودرس خواهد شد.
- همچنین مصرف زیاد قهوه جوشانده و فیلتر نشده با افزایش ملایم سطح کلسترول خون همراه است.
- چون انواع قهوه مانند قهوه ترک و اسپرسو و... دارای مقادیری کافئین است در نتیجه می‌تواند اعتیادآور باشد که ترک و قطع آن بسیار دشوار بوده و ترک آن باعث بروز سردرد، گیجی ذهنی و خستگی برای چند روز تا زمان تنظیم شدن بدن شود.
- مصرف بیش از حد قهوه سبب ایجاد اضطراب، بی‌قراری، افزایش ضربان قلب، بی خوابی و ... می‌شود.
- کافئین با برخی از داروها از جمله داروهای تیروئید، داروهای ضد افسردگی، آنتی‌بیوتیک سیپرو و داروی سوزش معده Tagamet تداخل دارویی دارد و در صورت مصرف این داروها، باید از نوشیدن قهوه خودداری کرد.
- نوشیدن قهوه مخصوصا همراه با شیرین کننده‌های مصنوعی از جمله شکر، سبب افزایش سطح قند خون می‌شود و برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مدیریت انسولین را دشوار می‌کند. همچنین می تواند فشارخون را کمی افزایش دهد.
- باعث ایجاد معده‌درد و سوء‌هاضمه خواهد شد. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که نوشیدنی‌ها با معده خالی مصرف شوند.
- قهوه می‌تواند سبب ناباروری شود.کافئین حدود 27٪ احتمال باردار شدن زن را کاهش دهد.

 

قهوه برای چه کسانی مضر است؟

 

فواید و عوارض قهوه اسپرسو 

مصرف قهوه برای چه‌کسانی مضر است؟

  • افرادی که سیگار می‌کشند و از لحاظ جسمانی ضعیف هستند.
    - افرادی که دارای فشارخون بالا هستند و افرادی که به‌طور معمول کافئین مصرف نمی‌کنند.
    - افراد مسنی که فشارخون خفیفی دارند در صورت مصرف 4 فنجان قهوه در روز 4 برابر بیشتر در معرض حملات قلبی قرار می‌گیرند.
    - مصرف بالای کافئین سبب می‌شود افراد در معرض حملات نقرس قرار گیرند.
    - زنانی که در روز بیش از 250 میلی گرم قهوه می‌نوشند، 1.5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به بیماری پستان فیبروکیستیک قرار گرفته و مصرف بیش از 500 میلی‌گرم در روز خطر احتمال رشد کیست در آنان را تا 2.3 برابر افزایش خواهد داد.
    - مطالعات اخیر نشان داده است که مردان و زنانی که در طول هفته‌های قبل از بارداری، در روز حداقل دو نوشیدنی کافئین‌دار مصرف می‌کردند، امکان سقط جنین در آن‌ها وجود دارد.
    - کافئین ممکن است برای بیماران دیابتی نوع 2 سالم نباشد. مطالعات انجام شده توسط انجمن دیابت آمریکا نشان داده کافئین در بیماران دیابتی نوع 2 متابولیسم گلوکز را مختل می‌کند.
    - در حالی‌که عوارض خطرناک ناشی از مصرف بیش از حد قهوه نادر است، اما می‌تواند منجر به بسیاری از علائم ناخوشایند از جمله مرگ شود. به‌ویژه در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند. برخی افراد نسبت به دیگران تحمل کمتری به کافئین دارند.
    احتمال بروز علائم وازوموتور در زنان یائسه که کافئین مصرف می‌کنند بیشتر است.

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3481 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3875 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟