دوره مجازی لاته آرت تخصصی

معرفی انواع آسیاب قهوه برای استفاده‌های خانگی

۱۴۰۱ شنبه ۱۳ فروردين
646بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

اگر به قهوه علاقه دارید و درباره‌ی آن مطالعه می‌کنید، حتما تا کنون در چندین جای مختلف با اهمیت خرید آسیاب قهوه روبه‌رو شده‌اید. اگر مانند بسیاری از دیگر افراد، خرید یک دستگاه آسیاب قهوه‌ی مناسب، برای‌تان بیش از آن‌که یک ضرورت به نظر بیاید، یک کالای لوکس غیر ضروری است، با ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

برای خرید آسیاب قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 آسیاب قهوه برای استفاده‌های خانگی

آسیاب قهوه چیست؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در دم‌آوری یک فنجان قهوه‌ی عالی، استفاده از قهوه‌ی با کیفیت است. بهترین باریستاها نیز نمی‌توانند با قهوه‌ای بی‌کیفیت، نوشیدنی خوبی آماده کنند. اگر آن‌قدر به کیفیت نوشیدنی خود اهمیت می‌دهید که از قهوه را پس از بررسی و امتحان تهیه می‌کنید، خرید آن به صورت پودر می‌تواند بودجه‌ی بیش‌تری که برای خرید قهوه‌ی با کیفیت‌تر صرف کرده‌اید را حدر دهد. پودر قهوه نسبت به دانه، سطح تماس بسیار بیش‌تری با اکسیژن و هوای آزاد دارد و در نتیجه خیلی سریع‌تر با این عوامل واکنش نشان داده و بیات می‌شود. آسیاب قهوه، یک دستگاه مخصوص آسیاب کردن دانه‌های قهوه است، تا هر زمان به اندازه‌ی نیاز بتوانیم قهوه را پودر کنیم.

 

انواع آسیاب قهوه

انواع مختلفی از آسیاب‌ها برای خرید در بازار وجود دارد. به طور کلی، آسیاب‌ها به دو نوع «دستی» و «برقی» تقسیم می‌شوند.

 

آسیاب قهوه دستی

در آسیاب دستی، نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن تیغه‌ها با چرخاندن یک اهرم، توسط خود ما، تامین می‌شود. این مدل‌ها که از برخی آسیاب‌های برقی ارزان‌تر هستند، به دلیل عدم نیاز به الیکتریسیته، برای استفاده در محیط‌های خارجی بسیار مناسب هستند. اما اگر برای دم‌آوری اسپرسو یا قهوه ترک پودر قهوه بخواهید یا به مقدار زیادی پودر قهوه نیاز داشته باشید، آسیاب دستی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

 

آسیاب قهوه برقی

در این مدل، نیروی لازم برای حرکت تیغه‌ها با برق تامین می‌گردد. به دلیل سرعت بالا، در محیط‌های تجاری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از همیشه از این مدل آسیاب‌های قهوه استفاده می‌گردد. هم‌چنین اگر روزانه به بیش از دو فنجان قهوه نیاز داشته باشید، توصیه می‌شود آسیاب برقی را برای خرید انتخاب کنید که در مدل‌های مختلف، با توان‌ها و ظرفیت‌های متفاوت قابل انتخاب هستند.

 

انواع تیغه‌ی آسیاب قهوه

  • نوع تیغه:

آسیاب‌های قهوه به دو نوع تیغه‌ای و دندانه‌دار تقسیم می‌شوند. در مدل‌های تیغه‌ای، یک تیغه‌ی چرخان، دانه قهوه را خرد کرده پودر می‌کند. هرچه مدت زمان چرخش تیغه طولانی‌تر باشد، پودرهای قهوه ریزتر خواهند بود. مشکلی که در این نوع آسیاب وجود دارد، عدم کنترل کامل بر اندازه‌ی پودر و هم‌چنین عدم یک‌نواختی آن‌ها است که موجب اختلال در عصاره‌گیری قهوه می‌شود. نوع دیگر تیغه‌های آسیاب قهوه، مدل‌های دندانه‌دار هستند. آسیاب‌های قهوه دندانه‌دار، در دو مدل تخت و مخروطی تولید می‌شوند. در این مدل، یک تیغه ثابت است و تیغه‌ی دیگر با فاصله‌ی دل‌خواه و قابل تغییر، روی دیگری می‌چرخد و دانه‌ها را پودر می‌کند. مزیت این نوع آسیاب‌ها، کنترل کامل بر اندازه‌ی پودر و یک‌نواختی آن است.

آسیاب‌های تخت با چرخش، دانه‌ها را به سمت دندانه‌ها هدایت می‌کنند و با تنظیم فاصله‌ی دو صفحه از یک‌دیگر، اندازه‌ی پودر قابل تغییر است. برخی متخصصان اعتقاد دارند آسیاب‌های مخروطی به دلیل درجه‌بندی، دقیق‌تر از انواع تخت هستند و طول عمر بیش‌تری دارند. از نظر قیمت، آسیاب‌های دندانه‌دار از آسیاب‌ها تیغه‌ای گران‌تر هستند اما نتیجه‌ی کار با آن‌ها بسیار بهتر خواهد بود.

 

  • جنس تیغه:

به طور کلی تیغه‌های آسیاب قهوه از دو جنس سرامیک و فولاد تولید می‌شوند. در مقایس تجاری، سرعت سرد و گرم شدن تیغه‌های فولادی بیش‌تر از مدل‌های سرامیکی است. اما در مقیاس خانگی، طول عمر تیغه‌ها از اهمیت بیش‌تری برخوردار است که در این مورد به نظر می‌رسد مدل‌های سرامیکی انتخاب بهتری هستند.

 

چه نوع آسیاب قهوه برای خرید مناسب است؟

تا این‌جا دریافت‌ایم که بهترین آسیاب قهوه، مدل‌های دندانه‌دار هستند. حالا نوبت به انتخاب بین انواع آسیاب قهوه برقی و دستی برای خرید بهترین آسیاب قهوه برای شماست. اگر روزانه مقدار زیادی قهوه آسیاب می‌کنید یا برای تهیه‌ی قهوه‌ی اسپرسو یا ترک نیاز به پودر قهوه دارید که از دیگر روش‌ها ریزتر هستند، استفاده از آسیاب‌های دستی خسته‌کننده است. اما اگر هر بار به مقدار کمی پودر قهوه نیاز دارید، یا به شیوه‌ی سنتی آسیاب به شیوه‌ی دستی علاقه‌مندید و یا می‌خواهید در سفر به قهوه‌ی تازه‌آسیاب نیاز دارید، می‌توانید آسیاب‌های دستی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در مدل‌های دستی، به دلیل حذف موتور برقی گران‌قیمت، با صرف هزینه‌ی کم‌تر نسبت به آسیاب‌های برقی، تیغه‌های باکیفیت‌تری داشته زشباشید.

 

خرید آسیاب قهوه در فروشگاه اینترنتی خوش‌ کالا

پس از مطالعه‌ی موارد بالا، شما می‌توانید بهترین آسیاب قهوه را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. خرید اینترنتی آسیاب قهوه در فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، با توجه به تنوع بالا و امکان بررسی ویژگی‌های آن‌ها با یک‌دیگر علاوه بر مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 

شما میتوانید برای خرید موکاپات، خرید قهوه ساز کپسولی و...  وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ساز را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه ساز، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

اسپرسوساز چیست

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه دلونگی

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3671 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3996 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟