دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي
789بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

قهوه سبز، دانه‌‎های لوبیایی شکل قهوه هستند که هنوز بو داده نشده‌اند. فرآیند شستشو و بو دادن دانه‌های قهوه علاوه بر اینکه رنگ و طعم آن‌ها را تغییر می‌دهد باعث کاهش مقدار کلروژنیک اسید موجود در آن‌ها نیز می‌شود. بنابراین دانه‌های قهوه سبز نسبت به دانه‌های قهوه معمولی دارای سطح بالاتری از کلروژنیک اسید هستند که دارای خواص بی‌شماری برای سلامتی می‌باشد.

 

بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

 

به نظر می‌رسد برای نوشیدن قهوه بهترین زمان یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب در صبح است. اغلب افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب اولین چیزی که به ذهن‌شان می‌رسد این است که یک فنجان قهوه بخورند. اما اگر بخواهیم از نظر علمی به این قضیه نگاه کنیم و جلوی مواردی مثل تصادفات رانندگی و اعتیاد به قهوه را بگیریم باید بگوییم نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب میزان مقاومت در برابر کافئین را افزایش داده و کاملا بی‌اثر می‌شود. یکی دیگر از دلایل این است که هورمون کورتیزول سطح هوشیاری بدن را هم بالا می‌برد و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید هورمون کورتیزول در بدن در اوج است و عملا نوشیدن قهوه برای کسب هوشیاری بی‌ثمر می‌ماند.
در صورتی ‌که برای کاهش وزن می‌خواهید از قهوه سبز استفاده کنید بهتر است آن را ۱۰ دقیقه قبل از غذا بخورید. برای کاهش وزن سریع‌تر بهتر است قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخورید، چون می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود.
دوز توصیه شده برای قهوه سبز ۴۰۰ میلی گرم و سه بار در روز است.

 

بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

 

 

وب سایت فروشگاه قهوه خوش کالا، انوع قهوه را به فروش می‌رساند و فقط کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

خواص درمانی بی‌نظیر قهوه سبز برای سلامتی

 

کاهش وزن و لاغری
کاهش فشار و قند خون
پیشگیری از آلزایمر
کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب
سرحال‌ و هوشیار شوید

 

 عناصر و مواد تشکیل دهنده قهوه چیست؟ 

 

طرز تهیه قهوه سبز


ابتدا لوبیای قهوه سبز را به مدت 24 الی 48 ساعت در آب بخیسانید، سپس آبکشی کرده و آن را روی اجاق قرار داده و بجوشانید. از روی حرارت بردارید و ۱۵ دقیقه بگذارید همانطور بماند تا دم بکشد. سپس حدود ۱ ساعت بگذارید تا خنک شود.
نوشیدنی قهوه سبز شما آماده است، آن را بچشید اگر غلظت بالایی دارد با کمی آب رقیق کنید و اگر دوست دارید شیرین باشد از عسل استفاده کنید.

 

قهوه سبز را چگونه بخوریم؟

 

به جای استفاده از پودر آماده و فوری قهوه سبز بهتر است خودتان اقدام به خرید قهوه سبز نمایید و ان را در‌منزل تهیه کنید. برای دم کردن قهوه سبز به یک فنجان دانه قهوه، یک قوری و یک قابلمه نیاز دارید. مثل قهوه معمولی می‌توانید از پودر و هم از دانه‌های قهوه سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید دانه قهوه را دم کنید ابتدا دانه‌های قهوه را با آب بشورید. لوبیای قهوه سبز را به مدت 24 الی 48 ساعت در آب بخیسانید. نسبت آب به قهوه سه به یک است. پس سه فنجان آب و یک فنجان دانه قهوه را در قابلمه بریزید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و صبر کنید تا روی حرارت ملایم به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. مخلوط آب و قهوه را مرتب هم بزنید تا دانه‌های قهوه به خوبی با آب جوش ترکیب شوند. بعد از ۱۵ دقیقه مواد داخل قابلمه را از یک صافی رد کنید و اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را میل کنید. خواص قهوه سبز با دارچین چندین برابر می‌شود.
برای کاهش سریع‌تر وزن می‌توانید نوشیدنی قهوه سبز را در ترکیب با دارچین و زنجبیل استفاده کنید.
بقیه‌ی نوشیدنی را در یک ظرف شیشه‌ای به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.

 

 

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3671 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3996 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟