دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه بدون کافئین چیست

۱۴۰۱ جمعه ۴ شهريور
595بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین که با نام قهوه دیکاف شناخته  می شود.این نوع قهوه در واقع بدون کافئین نیست و مقدار کمی کافئین در آن وجود دارد و در کشورهای خارجی محبوبیت بیشتری دارد. نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح باعث ایجاد نشاط شده و انرژی بیشتری به روزتان می دهد.مصرف کافئین موجود در قهوه ممکن است برای بعضی افراد با بیماری های خاص مضر باشد و به دلیل بیماری نتوانند قهوه بنوشند و بخواهند از یک فنجان قهوه بدون کافئین استفاده کنند و پیشنهاد ما به آن ها قهوه بی کافئین یا دیکاف است.شاید کمی خنده دار به نظر برسد که قهوه بی کافئین هم وجود د ارد و همه ما قهوه را با کافئین آن می شناسیم اما باید بدانید که این نوع قهوه واقعا وجود دارد.این نوع قهوه در واقع همان قهوه معمولی است که با انجام فرآیندی کافئین آن جدا شده است و در اکثر مواقع با انجام این اعمال تا 97% کافئین آن از بین می رود و در نهایت با دم کردن این نوع قهوه علاوه بر تجربه حس نوشیدن یک فنجان قهوه دلچسب از عوارض جانبی که ممکن است کافئین آن برای بدن ایجاد کند هم مصون  بمانید.

 

نحوه جدا کردن کافئین از قهوه

روش های متفاوتی برای این کار وجود دارد اما روش روتینی که بیشتر از آن استفاده می شود شکستن دانه های قهوه در یک حلال است که محتویات این حلال شامل آب ، حلال های ارگانیک یا مقدار معینی از دی اکسید کربن است که با انجام این فرآیند که قبل از برشته شدن قهوه است ، کافئین موجود در آن از دانه های قهوه خارج می شود.

 

تفاوت بین قهوه معمولی ( کافئین دار ) با دیکاف (بدون کافئین) در چیست؟

تفاوت اصلی این دو نوع در میزان عطر و طعم آن های خواهد بود. با انجام فرآیند جداسازی کافئین از قهوه قطعا میزان طعم و عطرآن کمتر خواهد شد پس برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از دانه های قهوه با عطر و طعم قوی تری استفاده شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که همیشه بعد از انجام فرِند کافئین زدایی درصد کمی کافئین در انواع قهوه باقی می ماند.

 

تاثیر قهوه دیکاف برسلامتی

مقاله ای در سال 2017  منتشر شده است که طبق این مقاله که هیچ گونه تاثیر منفی بر ای قهوه بی کافئین ذکر نشده است. اما همواره بعضی ازمردم نگرانی هایی درباره این نوع قهوه به دلیل استفاده از حلال های در آن که اغلب مصنوعی هستند دارند.استفاده از اتیل استات که در دوزهای بالا خطرناک است در این حلال ها نگرانی هایی را به وجود آورده است اما باید بگوییم استفاده از اتیل استات در این حلال ها بسیار کم و نا چیز است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

فواید قهوه بدون کافئین

قبل تر به این موضوع که قهوه فواید بسیاری برای بدن دارد اشاره کردیم حال می گوییم که قهوه طی فرآیند زدودن کافئین از آن خواص خود را از دست نمی دهد. در مقاله 9 خاصیت قهوه برای بدن بصورت کامل به این موضوع پرداخته ایم.

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3672 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3997 بیشتر
قهوه عربیکا اسپرسو بلند لاین ۳۲ هایک
قهوه عربیکا اسپرسو بلند لاین ۳۲ هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟