دوره مجازی لاته آرت تخصصی

مصرف قهوه در دوران بارداری

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۸ تير
421بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

با افزایش روز افزون محبوبیت قهوه و افزایش جمعیت علاقه‌مندان به این نوشیدنی جذاب، سوالات و ملاحظات جدیدی برای مخاطبان به وجود می‌آید. در این مقالبه به نحوه‌ی مصرف قهوه در دوران بارداری پرداخته‌ایم. پس برای اطلاعات بیش‌تر در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

 

نوشیدن قهوه در دوران بارداری

مصرف قهوه در دوران بارداری یک موضوع مورد بحث است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقدار متاعدل قهوه در حدود یک تا دو فنجان در روز، ممکن است برای افراد باردار بدون مشکل باشد. با این حال، توصیه می‌شود که این افراد با پزشک خود مشورت کنند تا میزان مصرف قهوه را در دوران بارداری خود تعیین کنند.

مصرف بیش از حد قهوه ممکن است برای بارداران مضر باشد، زیرا قهوه دارای کافئین است که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد اضطراب و خلق و خوی بد شود. هم‌چنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف بیش از حد قهوه ممکن است باعث کاهش وزن نوزاد در دوران بارداری گردد.

به طور کلی، توصیه می‌شود که افراد باردار مصرف قهوه را محدود کنند و با پزشک خود مشورت کنند. هم‌چنین، می‌توانند به جای قهوه از چای سبز و دیگر نوشیدنی‌هایی که دارای کم‌ترین میزان کافئین هستند استفاده کنند.

 

برای خرید قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

 

آیا مصرف قهوه در دوران بارداری مضر است؟

همان‌طور که اشاره شد، مصرف قهوه در دوران بارداری، باید تحت نظر پزشک باشد. میزان متعادل قهوه می‌تواند مشکلی به همراه نداشته باشد اما مصرف بیش‌از حد آن، با توجه به کافئین موجود در نوشیدنی ممکن است خطراتی برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد. شما می‌توانید با مشورت با پزشک خود، مصرف قهوه را کاهش داده یا نوشیدنی‌هایی مانند قهوه بدون کافئین یا چای سبز را جای‌گزین کنید.

 

نوشیدن قهوه در دوران بارداری چه ضررهایی برای نوزاد دارد؟

مصرف قهوه در دوران بارداری ممکن است برای نوزاد مضر باشد. کافئین قهوه می‌تواند از طریق جریان خون مادر به جنین منتقل شده و باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون جنین شود. هم‌چنین، مصرف بیش از حد قهوه ممکن است باعث کاهش جریان خون به جنین شود که می‌تواند موجب کاهش وزن نوزاد در دوران بارداری شود.

در برخی موارد، مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و بد خلقی در مادر و هم جنین او شود. هم‌چنین، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف قهوه در دوران بارداری ممکن است باعث افزایش خطر سقط ناخواسته و زایمان زودرس شود.

بنابراین، به طور کلی توصیه می‌شود که بارداران مصرف قهوه را محدود کنند و با پزشک خود مشورت کنند تا میزان مصرف قهوه را در دوران بارداری تعیین گردد.

 

چگونگی مصرف قهوه در دوران بارداری

یرای مصرف قهوه در دوران بارداری، باید به نکات توجه کنید:

  • حداکثر یک یا دو فنجان قهوه در روز بنوشید.
  •  دوز مصرفی کافئین روزانه نباید از ۲۰۰ میلی‌گرم که معادل ۲ فنجان قهوه فوری یا یک فنجان قهوه دمی است، تجاوز کند.
  •  از مصرف قهوه‌های با دوز بالای کافئین مانند قهوه ترک خودداری کنید.
  •  از مصرف سایر منابع کافئین مانند نسکافه، نوشابه، چای، شکلات و غیره نیز احتیاط کنید.

در صورتی که مصرف قهوه باعث ایجاد اضطراب، بد خلقی، اختلال در خواب و یا دیگر علائم ناراحتی شود، باید مصرف آن متوقف گردد. به طور کلی، برای مصرف هر نوع ماده‌ای، از جمله قهوه، در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین توصیه‌ها را در مورد مصرف آن داشته باشید.

 

تاثیرات قهوه در ماه های آخر بارداری

نوشیدن قهوه در ماه‌های آخر بارداری ممکن است برای شما و جنین شما مخاطراتی به همراه داشته باشد. بر اساس منابع موجود، مصرف کافئین در سه ماهه‌ی سوم بارداری می‌تواند باعث موارد زیر گردد:

  • تغییر الگوی خواب جنین یا نوزاد هنگام تولد
  • کاهش خون‌رسانی به جفت و رشد ناقص جنین
  • افزایش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

بهتر است در این دوران از مصرف قهوه و سایر نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های دارای کافئین خودداری کنید یا آن را به حداقل برسانید. میزان توصیه شده کافئین برای افراد باردار حداکثر 200 میلی‌گرم در روز (معادل یک فنجان متوسط قهوه) است.

 

کسانی که در دوران بارداری قهوه ترک می نوشند

قهوه ترک یکی از نوشیدنی‌های پرطرف‌دار در میان ایرانیان است. با مصرف بیش‌تر پودر قهوه نسبت به آب و هم‌چنین مدت زمان بیش‌تر تماس آب با قهوه، در مقایسه با سایر روش‌های دم‌آوری، قهوه ترک نسبت به سایر قهوه‌ها، از کافئین بیش‌تری برخوردار است. پس بهتر است در دوران بارداری، قهوه‌هایی با مقدار کافئین کم‌تر و در میزان محدود شده مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه مصرف قهوه را در دوران بارداری محدود کنیم؟ (نوشیدن قهوه در حاملگی)

برای محدود کردن مصرف قهوه در دوران بارداری، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • قهوه خود را با شیر یا آب ترکیب کنید تا دوز کافئین آن کم‌تر شود.
  • قهوه بدون کافئین یا کم‌کافئین انتخاب کنید.
  • قهوه را با نوشیدنی‌های سالم‌تر مانند آب، شیر، آب میوه یا دمنوش‌های گیاهی جایگزین کنید.
  • قهوه را به عنوان یک پاداش برای خود در نظر بگیرید و فقط در موقعیت‌های خاص و محدود از آن لذت ببرید.

 

خرید قهوه از فروشگاه اینترنتی خو ش کالا

فروشگاه اینترنتی خوش‌ کالا با بیش از ۴۰۰ مدل قهوه مختلف، بزرگ‌ترین فروشگاه قهوه کشور است. برای انتخاب بهترین گزینه می‌توانید محصولات را در وب‌سایت مشاهده و مقایسه نمایید و در صورت تمایل، از مشاوره‌ی کارشناسان ما بهرهمند شوید.

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2350 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3765 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4074 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟