دوره مجازی لاته آرت تخصصی

روش بخار دادن شیر برای انواع قهوه

۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر
4461بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

اسپرسو از قهوه های پایه است که ترکیب آن با شیر بخار داده شده یا کف شیر بر اساس میزان شیر و قهوه انواع مختلف قهوه را به ما میدهد. برای آماده کردن بعضی از این نوع قهوه ها مثل قهوه لاته شیر را مستقیم به قهوه اضافه نمیکنند بلکه اول شیر را فوم‌گیری کرده و سپس به قهوه اضافه میکنند. فوم‌گیری شیر درواقع به معنی نفوذ هوا به داخل شیر است که با این عمل هوا توسط پروتئین شیر محاصره شده و در نتیجه قوام گرفته و فوم شیر ایجاد میشود. شیری که فوم گیری شده  غلیظ است و شیرینی بیشتری نسبت به شیر بدون فوم دارد. 

برای خرید قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

بخار دادن یا فوم گیری شیر چیست؟

 

 

روش بخار دادن شیر برای انواع قهوه

کف شیر یا فوم شیر برای قهوه های گوناگونی استفاده میشود و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد:

 

  • با استفاده از دستگاه اسپرسوساز

 برای اینکار از نازل بخار دستگاه که خروجی بخار آب پر فشار است استفاده میکنیم. بخار آب پر فشار باعث نفوذ هوا به داخل شیر میشود. حجم شیر باید بین 1/3 تا 1/2 پیچر باشد نباید پیچر را پر کرد زیرا فوم‌گیری یا بخار دادن شیر باعث دو برابر شدن حجم آن میشود. ابتدا نازل بخار را باز کرده تا آب داغی که در ابتدا از نازل خارج میشود داخل شیر نریزد. سپس شیر سرد را داخل پیچر میریزیم. حال نازل بخار را کمی کج میکنیم و سر نازل بخار را کمی پایین تر از سطح شیر و در قسمت وسط سطح شیر قرار میدهیم. کمی پیچر را می چرخانیم تا سر نازل بخار در قسمت کناری سطح شیر قرار گیرد. نازل بخار را تا انتها باز کرده و فوم‌گیری را انجام میدهیم. فوم‌گیری را تا زمانی ادامه میدهیم که دمای شیر به 60 الی 65 درجه برسد. اگر که دماسنج برای اندازه گیری ندارید برای تشخیص دما دست خود را سه ثانیه روی بدنه پیچر میگذاریم و اگر بعد سه ثانیه دستتان اذیت شد یعنی دما مناسب است.

 

با استفاده از ماکروفر

 برای اینکار یک بطری شیشه ای را تا نصفه با شیر سرد پر کرده و درب آن را میبندیم و حدود 30 ثانیه به شدت تکان میدهیم تا حجم شیر دو برابر شده و کف تشکیل دهد. حال درب شیشه را باز کرده و حدود 30 ثانیه داخل ماکروفر قرار میدهیم حال کف شیر ما آماده است.

 

  •  با استفاده ازهمزن

 شیر سرد را داخل ظرفی ریخته و روی گاز میگذاریم و با همزن دستی شروع به همزدن میکنیم تا زمانی این کار را ادامه میدهیم که دمای شیر به 60 الی 65 درجه برسد و نباید بگذاریم که شیر شروع به جوشیدن بکند سپس برای تثبیت کف شیر میتوان ان را به مدت 30 ثانیه در ماکروفر قرار داد.

 

  • با استفاده از فرنچ پرس

 برای این روش ابتدا شیر را بر گاز گذاشته و تا دما 60 درجه گرم میکینم سپس شیر را در داخل فرنچ پرس ریخته ولی فرنچ پرس را پر نکنید تا جایی برای کف و فوم شیر باقی بماند. حال اهرم فرنچ پرس را بالا و پایین کرده تا صافی آن از شیر عبور کند تکرار اینکار باعث ایجاد فوم میشود.

 

  • با استفاده از مخلوط کن

 ابتدا شیر را تا دمای 60 الی 65 درجه گرم کرده و سپس آن را در مخلوط کن ریخته ولی باید فضای اضافی برای کف شیر باقی بگذارید. در این روش به دلیل سرعت چرخش یکنواخت و نسبتا بالا کف نسبتا بهتری ایجاد میشود.

حال میتوانید کف ایجاد شده با هر یک از روش های بالا را برای نوشیدنی خود استفاده کنید یا کف آن را با قاشق از روی آن بردارید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه سفید تام کینز
قهوه سفید تام کینز 678,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟