دوره مجازی لاته آرت تخصصی

آسیاب قهوه ترک

۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن
1539بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

میزان آسیاب قهوه ترک بسیار پراهمیت بوده و نقش زیادی در طعم قهوه خواهد داشت. دانه‌های قهوهٔ ترک باید تا بیشترین حدی که ممکن است خرد و کوبیده ‌شوند؛ ریزتر و خردتر از هر روش دیگری برای آماده‌سازی قهوه.

برای آسیاب کردن قهوه ترک در گذشته، دانه‌های قهوه را در هاون می‌کوبیدند (روش سنتی و اصیل) یا از آسیاب سنگی استفاده می‌کردند البته هنوز هم در شمار اندکی از کشورها از همین روش استفاده می‌شود.

اما امروزه از دستگاه‌های آسیاب خانگی و صنعتی برای مغازه‌ها و کافی‌شاپ‌ها جهت آسیاب کردن قهوه استفاده می‌شود.

آسیاب‌های دستی در مقابل آسیاب‌های برقی برای تهیه‌ی قهوه ترک مناسب‌تر و کاربردی‌ترند چراکه اکثر آسیاب‌های برقی برای خرد کردن دانه‌های قهوه جهت خرید قهوه ترک، کارایی زیادی ندارند.

 

 قهوه ترک چیست؟

برخلاف تصور عموم قهوه ترک مربوط به نوع قهوه نیست بلکه یک روش تهیه قهوه می‌باشد که از کشورهای خاورمیانه و اروپا، از جمله ترکیه، ایران و یونان نشات گرفته است.

قهوه ترک جزو تلخ‌ترین قهوهها بوده  و روش تهیه آن بدین صورت است که دانه‌های بسیار ریز قهوه برشته شده همراه با آب و در صورت تمایل با شکر در قهوه‌جوشی به‌نام جذوه جوشانده می‌شوند تا جایی که قهوه جوشیده و کف کند که بلافاصله قهوه جوش از روی حرارت برداشته شده و در فنجان و کا‌پ‌های مخصوص سرو قهوه، سرو می‌شود.

می‎‌توان قهوه ترک را همراه با باقلوا، شکلات یا شیرینی مصرف کرد.

 

وسایل و مواد مورد نیاز تهیه قهوه ترک

تهیه و سرو قهوه ترک کاری سخت و پیچیده نیست، کافیست اقدام به خرید قهوه نمایید. اما انتخاب نوع قهوه، توجه به کیفیت و مرغوبیت قهوه و میزان آسیاب آن نقش زیادی در تهیه‌ی یک قهوه خوب  وخوش طمع را ایفا می‌کنند.

وسایل مورد نیاز خرید قهوه ترک، یک قوری قهوه‌جوش ترکی (جذوه)، شکر، قهوه ترک و یا پودر قهوه ترک می‌باشد که اگر دانه‌های قهوه را خریداری کرده‌اید، باید آن را برشته کرده و کاملا به صورت یک‌دست پودر کنید.

 

مواد لازم تهیه قهوه ترک (برای یک نفر)

  • یک فنجان آب سرد
  • یک قاشق چای‌خوری قهوه ترک به‌ازای هرنفر
  • شکر (در صورت تمایل)

 

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

آسیاب قهوه ترک

نکات قابل توجه در آسیاب قهوه

- آسیاب یک‌دست قهوه: از مهمترین نکات قابل توجه در آسیاب قهوه، یکدست آسیاب کردن آن است چراکه آسیاب درشت دانه‌های قهوه، آب را به آسانی از خود عبور داده و طعم کمتری از قهوه استخراج می‌شود اما هرچقدر دانه‌های قهوه بیشتر آسیاب و ریز شوند، بیشتر با آب درگیر شده و عصاره بیشتری پس می‌دهد در نتیجه طعم تلخ و اصلی قهوه بیشتر چشیده می‌شود. بنابرین میزان آسیاب قهوه تاثیر چشمگیری در طعم آن خواهد داشت.

- جداسازی دانه‌های رست(برشته) نشده قبل از آسیاب کردن

- پاکسازی دستگاه آسیاب از ذرات قهوه روزهای قبل و دانه‌های رست و متفاوت

 

دستگاه‌های آسیاب قهوه:

انواع مختلفی دستگاه‌ آسیاب قهوه وجود دارد از جمله: دستگاه آسیاب تیغه‌ای، دستگاه آسیاب چرخ دنده‌ای دیسکی یا فلت و دستگاه آسیاب مخروطی.

دستگاه آسیاب تیغه‌ای، با این دستگاه نمی‌توانید آسیاب شدن قهوه  را به‌صورت یکنواخت کنترل کنید. تیغه‌های این دستگاه‌ها طوری است که در صورت ریزتر کردن میزان آسیاب، قهوه داغ شده و حتی ممکن است قهوه شما بازهم کمی رست شود و به‌طور قابل توجهی بعضی از ویژگی‌های عطری طعمی آن از بین می‌رود.

دستگاه آسیاب چرخ‌دنده ای دیسکی یا فلت دارای دو چرخ دنده روی هم می‌باشد که قهوه از وسط این دو عبور می‌کند. به دلیل چرخش با سرعت بالا نسبت به مدل مخروطی، سریع‌تر عمل می‌کند و صدای بیشتری نیز دارد.

دستگاه آسیاب مخروطی، بهترین و گران‌ترین نوع دستگاه آسیاب قهوه است که از سرعت و صدای کمتری نسبت به مدل دیسکی برخوردار است و خروجی بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد اما قیمت گران‌تری دارد. دستگاه‌های مخروطی‌، خروجی یک نواخت‌تری نسبت به مدل دیسکی دارند و پودر قهوه را گرم نمی‌کنند، همچنین بازه میزان آسیاب کردن قهوه در این مدل بیشتر است.

 

فروشگاه‌ آنلاین معتبر قهوه خوش کالا (خرید قهوه ترک، خرید قهوه اسپرسو، خرید قهوه عربیکا، خرید کپسول قهوه) سفارش داده و برای اطلاع از ( قیمت قهوه ترک، قیمت قهوه اسپرسو، قیمت قهوه عربیکا، قیمت کپسول قهوه) به صورت رایگان با کارشناسان فروشگاه اینترنتی خوش کالا در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2295 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3658 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3984 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟