دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه برای اولین بار در کدام کشور تولید شد؟

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن
20105بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

تاریخچه قهوه در جهان

 تاریخچه کشف قهوه داستان جذابی دارد. این لوبیا طی قرن‌ها کره زمین را طی کرده است. از کشورهای مختلفی به‌صورت قاچاق خارج شده، از سلطنت به سرقت رفته و تاثیرات زیادی در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و ... کشورها گذاشته است.

چگونگی کشف یک لوبیای کوچک گرفته شده از درختانی کوچک در اتیوپی و تبدیل شدن  قهوه به دومین کالای بزرگ تجارت جهانی از دیرباز تاکنون امری جالب و قابل توجه است. به همین دلیل تاریخچه پیدایش و تولید قهوه برای بسیاری ازمردم بالاخص طرفداران این نوشیدنی جذابیت خاصی دارد. میوه‌ی این نوشیدنی جذاب ابتدا در اتیوپی کشف شد. پس از کشف کند و آهسته در آفریقا، قهوه برای کشت و برداشت به غرب اروپا و همچنین شرق آسیا رفت این دانه‌های جادویی توسط تمدن‌های جدیدتر که میل به تملک زیادی داشتند، کشت شد.

قهوه در یمن پرورش یافته و در مصر، فارس و ترکیه به شهرت رسیده است.

.برای خرید قهوه و اطلاع از قیمت قهوه با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

قهوه اولین بار در کدام کشور تولید شد

 

بر اساس نتایج جستجوی من، قهوه برای اولین بار در کشور اتیوپی کشف و تولید شده است. قهوه از میوههای درختانی کوچک در اتیوپی گرفته شده است که از قرن ۱۳ میلادی به سمت شمال و از طریق دریای سرخ وارد یمن شد.

 

 

کشف میوه قهوه

 داستان‌های زیادی مبنی بر کشف دانه‌های قهوه توسط یک چوپان اهل اتیوپی وجود دارد. چوپان از دیدن انرژی بزها و بیدار ماندن آن‌ها در شب، پس از خوردن میوه‌های درختی خاص دانه‌های قهوه را کشف کرد.

چوپان این دانه‌ها را جهت معرفی به صومعه برد که با واکنش تند صومعیان روبرو شد. آنان دانه‌ها را در شومینه ریختند اما پس از مواجه شدن با بوی خوب آن، تجدیدنظر کردند و پس از پی بردن به خواص عجیب این دانه‌ها و گسترش آن در بین مردم کاشت، حمل و نقل و تجارت قهوه آغاز شد.

اولین کشور تولید قهوه

 

موکا، اولین بندر تجارت قهوه

 پس از کشف قهوه در اتیوپی و پی بردن به خواص شگفت‌انگیز آن، در قرن پانزدهم به سمت شمال و از طریق دریای سرخ وارد یمن شد.

موکا (mocha) اولین بندری است که قهوه به آن وارد شد.

به دلیل محبوبیت روزافزون قهوه و حمل و نقل مکرر آن از شهر بندری موکا، اسم این شهر با نام قهوه مترادف شد.

 

قهوه در جهان اسلام

 آغاز کشت و تجارت دانه‌های قهوه از شبه جزیره عرب آغاز شده است و طبق شواهد موجود قهوه در قرن 14 به عربستان، قرن ۱۵ به یمن و در قرن ۱۶ نیز در ایران، مصر، سوریه و ترکیه شناخته شده است.

برطبق روایاتی قهوه توسط پیامبر اسلام جهت جایگزینی شراب‌، که در دنیای اسلام حرام است، آورده شده است.

بنابه محبوبیت روزافزون این نوشیدنی در سرزمین‌هایی از جمله مصر، شام و عثمانی (همانند قهوه ترک، قهوه آماده و...)  قهوه‌خانه‌های برای سرو این نوشیدنی ایجاد شد که رفته رفته قهوه‌خانه‌ها به مکانی برای تجمع افراد مخصوصا مردان جهت بحث و صحبت کردن، شعرخوانی و بازی‌هایی مانند تخته نرد و شطرنج تبدیل شد. قهوه‌خانه‌ها به مرکزی برای تجمع متفکران و به صورت ضمنی به رقیبی برای مسجد به عنوان محل ملاقات جمعی بدل شده بودند.

 

سیر قهوه به اروپا و آسیا

 سیر تاریخی قهوه با تغییر مسیر دانه‌های قهوه به شرق و غرب تغییر می‌کند: از شرق به هند و اندونزی و غرب به ایتالیا و به بقیه اروپا.

 

قهوه توسط چه کسی کشف شد

قهوه ابتدا در افریقا، به ویژه در اتیوپی کشف شد. اما محل دقیق کشف قهوه و نام کسی که آن را کشف کرد مشخص نیست. به طور سنتی گفته می‌شود که قهوه توسط یک داشی اتیوپی به نام "کالدی" کشف شد. این افسانه می‌گوید که کالدی گوسفندان خود را به مرتع می‌برد و آن‌ها از یک گیاه مشابه قهوه خوردند و پس از آن از حالت استثناییی برخاستند. اما این افسانه بیشتر به عنوان یک داستان خیالی شناخته می‌شود و تاریخ واقعی کشف قهوه مشخص نیست.

 

درخت قهوه در کدام کشور است

درخت قهوه اصلاحاتی از جنس کافه است که اصلی‌ترین نژاد آن در اتیوپی می‌باشد. اما در حال حاضر درخت قهوه در کشورهای مختلفی از جمله برزیل، کلمبیا، ویتنام، اندونزی، اتیوپی، هند، مکزیک و غیره کشت می‌شود. بنابراین، درخت قهوه در چندین کشور جهان وجود دارد.

برای خرید قهوه اسپرسو و خرید قهوه ترک و خرید قهوه فوری و خرید قهوه عربیکا سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان خوش کالا بهره‌مند شوید. برای اطلاع از قیمت قهوه اسپرسو و قیمت قهوه ترک و قیمت قهوه فوری با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا مشاهده کنید

 

بیشتر بدانید:

سیروپ

نسپرسو چیست

هات چاکلت چیست

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2280 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3622 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3960 بیشتر
قهوه زرد تام کینز
قهوه زرد تام کینز 514,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟